Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Clean Energy EEM 610 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. CENK YAVUZ
Dersi Verenler Doç.Dr. CEYDA AKSOY TIRMIKÇI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

In today's world, when energy requirements, environmental pollution and global warming have become the most important problems of the world, students attending postgraduate studies shall learn about Clean Energy Sources and their advantages compared to conventional energy sources and they shall reach the level of competence to implement them, in this context, this lecture tries to create scientific and technical infrastructure for the widespread use of Clean Energy Resources.

Dersin İçeriği

Clean energy, global warming and emission of greenhouse gases, solar energy applications, wind energy applications, geothermal energy, hydroelectric power plants, biofuels, hydrogen and fuel cells, clean energy applications in industry and daily life and energy saving as a clean energy source

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Introducing the energy sources and "Clean Energy" concept
2 Environmental pollution, global warming and greenhouse gases
3 International and local legislations on clean energy
4 Easiest clean energy method: Energy saving
5 Solar Energy
6 Planning of solar energy systems and calculations
7 Wind Energy
8 Planning of wind energy systems and calculations
9 Geothermal Energy
10 Hydroelectric Plants
11 Bio-mass / Bio-fuels
12 Hydrogen and fuel cells
13 Clean energy applications for residential areas
14 Clean energy applications for industrial areas and cities
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) J. Klapp, Towards a Cleaner Planet: Energy for the Future, Springer, 2007
2) Trevor M. Letcher, Future energy: improved, sustainable and clean options for our planet, Elsevier, 2008
3) Kei Eiguchi, Clean Energy Systems and Experiences, Intech, 2010
4) World Energy Outlook 2019, International Energy Agency, 2019
5) Leonardo Massai, European climate and clean energy law and policy, Earthscan, 2012

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 100
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 1 12 12
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6