Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil I ELT 109 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Bu ders için bir ön koşul yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN
Dersi Verenler Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN, SEDA DEMİR,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Elif Bozyiğit

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere uzmanlık alanları olan birinci yabancı dilin dışında, imkanlar ve ihtiyaçlar doğrultusunda belirlenecek ikinci bir yabancı dildeki temel yapıların bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Başlangıç seviyesinde sunulacak içerik ile öğrenciler ilgili yabancı dilin yapısına aşinalık kazanacak ve o dilde ileri düzey kullanıcı olmaları adına çalışma yapmaları için teşvik edilecektir. Dersin en büyük amaçlarından biri de öğrencilerin ikinci bir dili öğrenirken dil öğrenmede dikkat edilmesi gereken noktaları İngilizce öğretmeni adayları olarak fark etmelerini sağlamak ve ilgili dili günlük hayat düzleminde temel seviyede öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Öğrencisi oldukları İngilizce Öğretmenliği programının olanaklarına bağlı olarak, öğretmen adayları ikinci yabancı dil olarak şu derslerden birini seçebilirler: Almanca, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Arapça, Japonca, Çince, Rusça ve Yunanca.

Bu ders ikinci yabancı dile giriş niteliğindedir ve öğretmen adaylarına temel iletişim becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğretmen adayları bu dersin sonunda basit günlük konuşma dialoglarını ve temel okuma parçalarını anlayabilecek, günlük temel konuşma dilinde kendilerini ifade edebilecek ve sorular sorabileceklerdir. Bu hedefleri gerçekleştirmek için dialoglar ve okuma metinleri kullanılacaktır. Öğretmen adayları iletişim durumlarında kullanılan erek dildeki temel yapıları tanıyacak, temel kelimeleri öğrenecektir ancak dil bilgisini öğrenmek ana hedef olmayacaktır. Dinleme becerisi bu dersin önemli bir kısmını oluşturur ve özellikle konuşma becerisiyle bütünleştirilerek sunulacaktır. Ayrıca erek kültür ve yaşam biçimi hakkında bilgi verilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenilen ikinci yabancı dil ile İngilizce arasındaki temel farklılıkları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 İkinci yabancı dilde temel düzeyde yazılan metinleri anlayabilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Kendisini temel düzeyde ifadeler ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Karmaşık olmayan ve yavaş seyreden konuşmaları anlayabilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Temel dilbilgisi yapılarını kullanabilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Yeni tanıştığı birisiyle çok temel düzeyde iletişim kurabilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
7 İkinci yabancı dilin çağımız için gerekli olduğuna ikna olur. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
8 İkinci yabancı dilde ilerlemek konusunda çaba gösterir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş. Neden Almanca öğreniyoruz? Almacanın kullanım alanları.
2 Tanışma 1. Kişisel bilgiler
3 Tanışma 2. Alfabe
4 Tanışma 3. Ülkeler ve Diller
5 Tanışma 4. Sayılar
6 Tanışma 5. Olumsuz ve soru yapıları
7 Tekrar Haftası. Tanışma Diyalogları
8 Kısa Sınav
9 Vize Haftası
10 Aile Üyeleri. Artikeller
11 Aile Üyelerini tanımlama. İyelik ekleri/zamirleri
12 Aile Üyeleri ve eylemler
13 Olumsuz ve Soru yapıları. Kısa sınav
14 Genel Tekrar. Kapanış partisi (Almanca konuşulan bir parti ortamı)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Netzwerk A1.1, (Kurs- und Arbeitsbuch), Klett 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır.
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır.
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır.
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür.
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır.
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular.
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur.
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular.
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir.
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 66
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,64
Dersin AKTS Kredisi 3