Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması I ELT 407 7 2 + 6 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA, Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT, MEB Personeli , Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK, Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ, Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI, Doç.Dr. CİHAT ATAR, Arş.Gör. KEREM CAN ALPAY,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin, kuramsal temelli derslerde edindiği kazanımları gerçek ortamda uygulaması ve dil ve öğretimi alan bilgisi ve öğretmenlik becerilerini geliştirmelerini sağlamak. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının, uygulama okullarında öğrencilerin dil gelişimlerini sağlayacak, tüm bir ders boyu sürecek etkinlikleri planlayacak ve bunları sınıf içinde etkili bir şekilde sunacakları düzeye gelmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama), hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kuramsal olarak bildiklerinden yola çıkarak uygulamaya yönelik dönem ders planı hazırlar. Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanır. Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
3 Öğretmen yeterlilikleri konusunda kendi sahip olduğu özellikleri gerçek okul ortamında sınama fırsatı bulur. Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 Okulun yönetimi ve okulda yapılması gereken işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi olur. Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
5 Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında kullanılan web tabanlı e-okul sistemini tanır, kullanması gereken birimleri kullanmayı öğrenir. Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
6 Kuramsal bilgisinden yaralanarak, bir ders saati için sınıfta uygulanabilecek günlük plan hazırlar. Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
7 Sınıf içinde karşılaşılan problemlere, uygulama öğretmeninin nasıl çözüm bulduğunu gözlemleyerek aynı soruna farklı çözümler üretebilir. Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
8 Kullanılan ders kitabını ders materyali inceleme ölçütlerine göre inceler ve bir rapor yazar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
9 Sınıf yönetimi becerilerini geliştirir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
10 Ders sırasında kullanmak üzere ekstra ders materyali hazırlayabilir, etkinlikler planlayabilir ve bunları uygun sıraya koyabilir. Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
11 Öğretimde benzetimlerden yararlanır, değerlendirmelerde bulunabilir ve değerlendirme kayıtlarını tutmayı bilir. Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uygulama okullarının belirlenmesi, öğrencilerin uygulama öğretim elemanıyla birlikte dönem planını yapması.
2 Uygulama öğretmeninin yönlendirmesiyle iyi bir açıklama ya da yönlendirme hazırlar.
3 Soru sorma alıştırmaları ile ilgili bir ders gözlemler, farklı soru türleri içeren bir ders planı örneği hazırlar.
4 Ders yönetimi ve sınıf kontrolünü sağlayan becerilerini geliştirmeye yönelik gözlem yapar.
5 Adaylar, uygulama öğretmeni tarafından verilen bir ödevi ya da uygulama öğretmeninin kontrolü altında hazırladığı bir ödevi öğrencilere verir, değerlendirir ve öğrencilere geri verir.
6 Bir ders kitabını inceler, rapor haline getirir.
7 Grupla çalışmayı gerektiren bir ders planı hazırlar. Microteaching yöntemiyle seminer saatinde ya da uygulama okulunda uygular.
8 Bir ders saatinde kullanmak üzere, ders kitabına paralel olarak bir çalışma yaprağı hazırlar.
9 Ara sınav.
10 Uygulama okulunda, öğrencilerin nasıl değerlendirildiğini gözlemler. Yazılı sınav, sözlü sınav, performans değerlendirme örneklerini alır.
11 Uygulama öğretmeni gözetiminde bir sınav hazırlar ve uygular, sonuçlarını analiz ederek rapor haline getirir.
12 Uygulama okulundaki yıllık plan paralelinde ve uygulama öğretmeninin istediği bir konuda bir dizi öğretme-öğrenme etkinliği tasarladıktan sonra bir ders planı hazırlar.
13 Uygulama okulu müdürlüğünce tüm aday ve ilgili öğretmenlerin katılımıyla düzenlenecek bir toplantıya katılır.
14 Öğretmenlik uygulaması ile ilgili dosyasını danışman öğretim elemanına teslim eder.
Kaynaklar
Ders Notu

Fakülte-Okul İşbirliği Klavuzu (1998). Yök/Dünya Bankası Milli eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara
Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri, MEB yayınları
İngilizce Öğretmeni Özel Alan Yeterlilikleri , MEB yayınları

Ders Kaynakları

Köksal, Dinçay. Teoriden Pratiğe Öğretmenlik Uygulaması. Nobel Kitabevi. ISBN: 9786053950950

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
2. Performans Görevi (Uygulama) 30
3. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 3 15 45
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 251
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,04
Dersin AKTS Kredisi 10