Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atık Malzeme İle Seramik Form Uygulamaları II SRM 522 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. PINAR GÜZELGÜN HANGÜN
Dersi Verenler Doç. PINAR GÜZELGÜN HANGÜN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Atık malzemelerin seramik endüstrisinde hammadde olarak, seramik sanatında malzeme olarak kullanımının araştırılması

Dersin İçeriği

 

*Organik ve İnorganik Atık Malzemelerin Tanımlanması

*Atık Malzemelerin Seramik Sanatı ve Endüstrisi Alanında Kullanımı

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Endüstride üretilen inorganik atık maddelerin araştırılması ve sınıflandırılması Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Endüstride üretilen inorganik atık maddelerin kullanılacağı seramik çamurunun belirlenmesi, hazırlanması Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Kısa sınav Gözlem,
4 Seramik sanatı ve endüstrisi alanında kullanılacak inorganik atık malzemelerin belirlenmesi Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gözlem,
5 İnorganik atık malzemelerin temin edilmesi ve uygulama alanının belirlenmesi Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
6 Kısa Sınav Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
7 Seramik bünye içerisinde uygulanacak olan inorganik atık malzemelerin fiziksel ve kimyasal olarak işleme hazır hale getirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
8 Seramik bünye içerisinde uygulanacak olan inorganik atık malzemelerin fiziksel ve kimyasal olarak işleme hazır hale getirilmesi Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
9 İnorganik atık malzemelerin seramik bünye içerisinde deneylerinin uygulanması Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
10 Ödev Teslimi Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
11 İnorganik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
12 İnorganik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
13 Vize Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
14 İnorganik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun,
15 Final Sınavı Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Endüstride üretilen inorganik atık maddelerin araştırılması ve sınıflandırılması
2 Endüstride üretilen inorganik atık maddelerin kullanılacağı seramik çamurunun belirlenmesi, hazırlanması
3 Kısa sınav
4 Seramik sanatı ve endüstrisi alanında kullanılacak inorganik atık malzemelerin belirlenmesi
5 İnorganik atık malzemelerin temin edilmesi ve uygulama alanının belirlenmesi
6 Kısa Sınav
7 Seramik bünye içerisinde uygulanacak olan inorganik atık malzemelerin fiziksel ve kimyasal olarak işleme hazır hale getirilmesi
8 İnorganik atık malzemelerin seramik bünye içerisinde deneylerinin uygulanması
9 Ödev Teslimi
10 İnorganik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi
11 İnorganik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi
12 Vize
13 İnorganik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi
14 Final Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

WILEY, John &Sons (2007), Organic Waste Recycling, Technology and Management, 2.Baskı, Changrak Polprasert, Newyork

•CONRAD, John W(1973), Ceramic Formulas, The Complete Compendium; Macmillan Publishing, Collier, Newyork Macmillan Publish, London

*RHODES, Daniel (1959), Stoneware and Porcelain, Chilton Book Company, USA

*STANDEN, Kathleen (2013), Addition to Clay Bodies, Bloomsburry, The American Ceramic Society, Ohio

*TANIŞAN, H.-METE, Z. (Şubat 1986), Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt I, İstanbul, Türkiye

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. X
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. X
2 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. X
2 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. X
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2).
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2).
7 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir.
7 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir.
8 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. X
8 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. X
9 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. X
9 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
2. Performans Görevi (Uygulama) 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 25 3 75
Ara Sınav 2 3 6
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 2 3 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6