Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
ERRORLESS TEACHİNG PROCEDURES OEO 007 0 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Special Education

Early Childhood Special Education

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. AHMET FİDAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Res. Asisst. Ahmet FİDAN

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

The purpose of the course is to provide introductory information about errorless teaching techniques of which evidence based practices to special education students.

Dersin İçeriği

The course contents stimulus shaping, stimulus fading, time delay, and superimposition within response and stimulu errorless teaching techniques.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Explains the concept of errorless teaching and the general features of errorless teaching. 1 - 2 - A -
2 - Explains the constant time-delay procedures 1 - 2 - 3 - 12 - 15 - A - C -
3 - Explains the progressive time delay prompting 1 - 2 - 4 - A - C -
4 - Explains antecedent prompt and test 1 - 2 - 4 - A - C -
5 - 1 - 3 - 12 - 15 - A - C -
6 - 1 - 3 - 10 - 12 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 12:Case Study 15:Problem Solving 4:Drilland Practice 10:Brain Storming
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

Kaynaklar

Ders Notu

Course notes (slides)

Ders Kaynakları

Tekin İftar, E. & Kırcaali İftar, G. (2013). Errorless Teaching in Special Education (Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri). 2nd ed. Ankara: Vize Pub.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 40
KisaSinav 1 10
Odev 1 30
ProjeTasarim 1 20
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 60
Finalin Başarıya Oranı 40
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 2 32
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 2 32
Mid-terms 1 2 2
Quiz 1 3 3
Assignment 1 3 3
Performance Task (Application) 1 2 2
Final examination 1 5 5
Toplam İş Yükü 79
Toplam İş Yükü /25(s) 3.16
Dersin AKTS Kredisi 3.16
; ;