Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya Planlaması HIR 017 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü LÜTFİYE YAŞAR
Dersi Verenler LÜTFİYE YAŞAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere medya planlaması ile ilgili temel konu ve kavramları öğretmektir.

 

Dersin İçeriği

Öğrenciler, klasik medya, yeni medya, Twitter, Facebook, Instagram, Linkedin, You tube planlama ve medya satınalma konularında etkin şekilde bilgilendirileceklerdir.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Klasik medya ve yeni medya arasındaki farkları anlayabilme Bireysel Çalışma,
2 • Planlamayı anlayabilme Bireysel Çalışma,
3 • Medya satın almanın prensiplerini anlayabilme Örnek Olay,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Klasik ve online medya arasındaki farklar
2 Medya planlamanın amaçları
3 Planlama, taktik ve strateji arasındaki farklar
4 Medya planlama stratejileri
5 Pazarlama, reklam ve medya planı ilişkisi
6 Medya planlama aşamaları
7 vize
8 Medya planlamada kullanılan temel kavramlar
9 Medya satın alma
10 Farklı reklam mecralarının karşılaştırılması
11 Klasik medyada medya planlama
12 Online medyada medya planlama
13 Medya maliyetleri
14 Medya ölçümleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Planlama – Arnold M. Barban

Reklamcılığa Giriş - Medya Planlama - Kreatif Düşünme – Mehmet Özkundakçı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 15
1. Ara Sınav 60
1. Sözlü Sınav 15
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)