Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş İmge, Sanat ve Tasarım RES 617 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞİRİN YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Günümüzde imgelerin değişen niteliği ve işlevi ile birlikte gündeme gelen olgular üzerine farkındalık kazandırmak.
Dersin İçeriği Günümüzde imgenin değişen niteliği ve işlevi ile birlikte gündeme gelen olguların araştırılması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çağdaş imgelerin rolü, önemini, işlevini ve özelliklerini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Çağdaş imge, sanat ve tasarım ilişkisini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 İmgelerin değişen niteliği ile birlikte gündeme gelen sorunsallıkları kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Farklı medya imgelerini ve dijital imgeleri karşılaştırmak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Çağdaş dünya imgelerin dair eleştirel bir farkındalık kazanmak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders İçeriğinin Sunumu
2 İmgeler, Sanat ve Düşünce
3 İmgeler ve Maddi Kültür
4 İmgelerin Kültürel Tarihi
5 Görsel Kültür ve Değişen Görme Biçimleri
6 Resimler, Simgeler ve Göstergeler
7 Vize
8 Fotograjik İmgeler
9 Sinematografik İmgeler
10 Sinematografik İmgeler
11 Sinematografik İmgeler
12 Dijital İmgeler
13 Dijital İmgeler
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları - Rudolf Arnheim, Görsel Düşünme, Metis Yayınları
- Ron Burnett, İmgeler nasıl Düşünür?, Metis Yayınları
- Peter Burke, Tarihin Görgü Tanıkları, Kitap Yayınevi.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
9 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
10 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
11 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
12 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
13 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
14 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 6 6
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6