Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Oracle İle Veritabanı Uygulamaları EBT 553 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Veri tabanı sistemlerinin sistem performansı üzerindeki etkilerini analiz eder.
2 Oracle Veritabanı yönetim sistemini kullanarak istenilen veri sistemini tasarlar Anlatım, Tartışma,
3 Oracle veritabanı üzerinde geliştirilmiş bir sistemini analiz eder. Anlatım, Tartışma, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Veritabanı sistemlerinin genel yapısı
2 Oracle veri tabanı sisteminin tarihçesi ve mimarisi
3 SQL´e giriş. Veritabanı sorguları.
4 SQL Plus. Bazı SQL komutlarının icrası.
5 SQL işlemcileri: Aritmetik, mantıksal, karşılaştırma işlemcileri.
6 Sorgularda gruplama işlemleri.
7 Birden fazla tablonun sorgulanması.
8 DML: Veritabanı içindeki verilerin uyarlanması.
9 DDL: Veritabanı yapılarının uyarlanması.
10 PL/SQL: Oracle kod blokları. Değişken tanımlama, kod bloklarının icrası.
11 PL/SQL: Oracle fonksiyon ve prosedürler.
12 PL/SQL: Oracle tetikleyiciler (trigger).
13 PL/SQL ile uygulamalar.
14 Oracle Apex tanıtım ve uygulama geliştirme.
Kaynaklar
Ders Notu 1. Oracle Veritabanı ve Uygulamaları Ders Notu, Doç Dr. Ahmet Özmen, 2012.
2. Oracle/SQL Tutorial, Michael Gertz.
Ders Kaynakları 1. Oracle Essentials, Oracle Database 11g,Rick Greenwald, Robert Stackowiak ve Jonathan Stern, O´Reilly, 2008.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 35
2. Ödev 35
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 20 40
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6