Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sayısal İşaret İşleme Uygulamaları MEK 534 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARACA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

ADC ve DAC kavramlarını öğrenmek, Analog sinyalleri mikrodenetleyiciler ile üretebilmek, Sayısal filtreleme ile ilgili kavramları öğrenmek ve sayısal filtre tasarımı yapabilmek, Sayısal filtrelerin mikrodenetleyiciler ile uygulamasını yapabilmek, Ayrık zamanlı blok diyagramların mikrodenetleyiciler ile gerçeklenebilmesi.

Dersin İçeriği

ADC ve DAC kavramlarını ve çalışmasını öğrenmek, Analog işaretlerin örneklenmesi, Örnekleme Teoremi, DAC ve PWM ile analog sinyallerin üretilmesi, sayısal filtreleme, sayısal filtreler ile analog filtreler arasındaki faklar, FIR ve IIR sayısal filtre yapıları, sayısal filtrelerin tasarlanması, sayısal filtrelerin kodlanması ve mikrodenetleyiciler ile gerçeklenmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 A/D ve D/A işlemlerini bilir Anlatım, Bireysel Çalışma, Gözlem,
2 Örnekleme Teoremini bilir Anlatım, Bireysel Çalışma, Gözlem,
3 Sayısal filtreleme kavramlarını bilir Anlatım, Gözlem,
4 Sayısal filtre tasarlayabilir ve mikrodenetleyiciler ile gerçekleyebilir Bireysel Çalışma, Gözlem,
5 Ayrık zamanlı blok diyagramların mikrodenetleyiciler ile gerçekliyebilir Anlatım, Bireysel Çalışma, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sayısal işaret işleme sistemleri ve analog sistemlerle karşılaştırılması
2 ADC ve DAC nin yapısı, A/D ve D/A işlemleri
3 Örnekleme teoremi
4 Örtüşme önleyici ve geri elde edici filtre tasarımı
5 Mikrodenetleyici ile programlama
6 Analog sinyallerin mikrodenetleyiciler ile üretilmesi
7 Sinyal üretme uygulamaları
8 Sayıların sabit ve kayan nokta gösterilimi
9 Sayısal filtreleme, Analog ve sayısal filtrelerin karşılaştırılması
10 FIR filtre yapıları ve kodlanması
11 IIR filtre yapıları ve kodlanması
12 FIR ve IIR filtre uygulamaları
13 Ayrık zamanlı blok diyagramların mikrodenetleyiciler ile gerçeklenmesi
14 PID denetleyici uygulaması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Proje / Tasarım 70
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Proje / Tasarım 1 40 40
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6