Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Internatıonal Monetary Economıcs | IKT 529 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT SEKMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlisi |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin döviz kuru rejimleri hakkındaki teorik ve pratik bilgilerini geliştirir ve uluslararası sistemdeki son olayları anlama çabasın içerir. |
Dersin İçeriği | Döviz Kuru: Kavramlar Uzun ve Kısa Dönem Analizler Beklentiler ve Dinamik Analiz Sabit ve Dalgalı Döviz Kuru Rejimleri Avrupa Para Sistemi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Beyin Fırtınası, | ||
2 | |||
3 | Anlatım, | ||
4 | Benzetişim, | ||
5 | Gösterip Yaptırma, | ||
6 | Deney ve Laboratuvar, | ||
7 | Mikro Öğretim, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Döviz Kurları KavramlarIntroduction, Exchange Rate Concepts | International Monetary Economics |
2 | Ödemeler Dengesi ve Tarihsel Perspektif Balance of Payments Account and Historcal Perspective | International Monetary Economics |
3 | Döviz Kurlarına İlişkin Uzun ve Kısa Dönem Analizler | International Monetary Economics |
4 | Beklentiler ve Dinamik Analiz | International Monetary Economics |
5 | Sabit ve Dalgalı Döviz Kuru | Para Teorisi: Kavram-Kuramlar-Modeller |
6 | Sabit ve Dalgalı Döviz Kuru | Para Teorisi: Kavram-Kuramlar-Modeller |
7 | Döviz Kurları ve Döviz Piyasaları | Para Teorisi: Kavram-Kuramlar-Modeller |
8 | Döviz Kurları ve Döviz Piyasaları | Para Teorisi: Kavram-Kuramlar-Modeller |
9 | Faiz Hadleri ve Döviz Kurları | Para Teorisi: Kavram-Kuramlar-Modeller |
10 | PPP ve Reel Döviz Kuru | Para Teorisi: Kavram-Kuramlar-Modeller |
11 | Döviz Kuru ve Gelir | International Monetary Economics |
12 | Sabit Döviz Kurları ve Döviz Kurlarına Müdahaleler | International Monetary Economics |
13 | Avrupa Para Sistemi | International Monetary Economics |
14 | Açık Ekonomi Para Ekonomisi | Monetary Economics |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | "International Monetary Economics", Bennett T. McCallum "Monetary Economics", Bennett T. McCallum |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | X | |||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | X | |||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 80 |
Toplam | 80 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |