Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
NON-FORMAL RELIGIOUS EDUCATION FDE 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Kategorisi
Dersin Amacı

This course aims to provide knowledge and evaluation about non-formal religious education, its features and areas of implementation in Turkey

Dersin İçeriği

Non-formal education, anon-formal religious education, areas of non-formal religious education, Presidency of Religious Affairs

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - To explain concepts regarding non-formal education and non-formal religious education 1 - 2 - A -
2 - To recognise the areas of non-formal religious education 2 - A -
3 - To understand mosque-centred non-formal religious education 1 - A -
4 - To comprehend religious education in Qur’anic courses and their implementation and problems 2 - 3 - A -
5 - To know relevant literature related to emprical and theoratical studies 1 - 2 - C -
6 - To analyse the activities of religious groups 1 - 2 - 3 - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
14 Concluding remarks
13 Activities of Non-formal religious education among religious groups
12 Summer Qur’anic Courses and non-formal religious eductaion
11 Qur’anic Courses and non-formal religious education
10 Vaaz (preaching)
9 Hutbe and non-formal religious education
8 Mid-term exam
7 Mosques and non-formal religious education
6 Functions of Presidency of Religious Affairs
5 Areas of non-formal education inTurkey
4 Principles of non-formal religious education
3 Non-formal religious education
2 Non-formal education and its importance
1 Inroduction

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Kayadibi, F., Yaygın Din Eğitiminde Cami ve Fonksiyonları, Ankara, DİB Yayınları, 2000
[2] Onay, A., Türkiyenin Cami Profili, İstanbul, Dem Yayınları, 2008.
[3] Hull, J., what Prevets Christian Adults From Learning?, London, SCM Pres, 1985.
[4] Wickett, R., Models of Adult Religious Education, Birmingham, Religious Education Pres, 1991.
[5] Koç, A. Kuran Kurslarında Eğitim ve Verimlilik, Ankara, İlahiyat, 2005.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3
4
5
6
7 X
8 X
9
10
11 X
12 X
13
14
15
16
17 X
18 X
19
20

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 100
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 4 64
Mid-terms 1 20 20
Assignment 1 10 10
Final examination 1 1 1
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü /25(s) 5.72
Dersin AKTS Kredisi 5.72
; ;