Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilir Malzeme Araştırmaları II | SRM 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Seramik Teknolojisi / Sır Uygulamaları ders içeriği hakkında bilgi sahibi olması beklenmektedir |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. PINAR GÜZELGÜN HANGÜN |
Dersi Verenler | Doç. PINAR GÜZELGÜN HANGÜN, |
Dersin Yardımcıları | Arş Gör Beyza USTA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, sürdürülebilirlik kapsamında organik endüstriyel üretim atıklarının teknoloji, sanat ve tasarım bağlamında seramik malzeme ile birlikte değerlendirilebilirliğininin araştırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği, araştırmacının endüstriyel üretim yapan fabrika ve işletmelerin atık veya yan ürünlerinin tespiti ile başlar. Sektör ile işbirliğine dayanması hedeflenen bu derste, elde edilen atıkların tane boyutu ve seramik bünye ile birleştirilmesi ile ilgili çeşitli AR-GE süreçleri yürütülür. Atığın seramik bünye ile optimum fiziksel-kimyasal bileşim koşullarının belirlenmesinin ardından ortaya çıkan yeni malzeme ile sanatsal veya endüstriyel tasarım öğeleri üretilir. Üretilen bu tasarıma ek olarak, alan endeksli veya TR dizinli bir dergide yapılan araştırmanın makale olarak yayınlaması beklenmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Güzelgün P (2019), Atık Malzemenin Seramik Bünyelerde Sanat İfadesi Olarak Kullanımı, Bildiri Metni, II. Uluslararası ZEUGMA Multidisiplinler Arası Kongre, Gaziantep, Türkiye Güzelgün P (2016), Stoneware Bünyelerde Organik Kül Katkısının Araştırılması ve Uygulanması, Yayımlanmış Sanatta Yeterlilk Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi STANDEN, Kathleen (2013), Addition to Clay Bodies, Bloomsbury, The American Ceramic Society, Ohio
WILEY, John &Sons (2007), Organic Waste Recycling, Technology and Management, 2.Baskı, Changrak Polprasert, Newyork
FARIA, K.C.P –GURGEL R.F.(2012) vd. Journal of Environmental Management 101, “Recycling of Sugarcane Bagasse Ash Waste in the Production of Clay Bricks”
SOUZE, A.E.- SANTOS, F.B (2011) vd, “Reuse of Sugarcane Bagasse Ash (SCBA) to Produce Ceramic Materials”, Journal of Environmental Management, 92(10), Ekim: 2774- 2780 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce veya araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek; bilime ve sanata yenilik getirecek özgün tanımlara, tasarımlara ya da eserlere ulaşmak. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili uygulamalı ya da kuramsal çalışmalarda; yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek, alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde teknik, artistik ve üslüpsal açıdan üst düzeyde ustalık kazanabilmek. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | ||||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | ||||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | ||||||
9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|