Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanatsal Araştırma Metodolojileri ve Uygulamaları | SRM 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
Dersi Verenler | Doç. BURAK DELİER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Sanatsal araştırma metodolojilerini tanıtmak ve sanatsal araştırma projesi geliştirme sürecinde bilgi/veri toplama, arşiv oluşturma, sanatsal metodolojileri, yenilikçi yorumlar ve yaratıcı sunum biçimleri uygulama becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Sanatsal üretimin bir sonuç ve eser üretimi değil, süreç, araştırma ve sanatsal bilgi üretimi olduğunu farkında olarak teori ve pratiğin beraber yürüdüğü sanatsal bir araştırma ve proje geliştirme süreci içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanatsal Araştırma Yöntemlerini Tanır | Gözlem, | Performans Değerlendirme, Öz Değerlendirme, |
2 | Sanatsal Araştırma Projesi Geliştirir | Proje, | Portfolyo, Performans Değerlendirme, |
3 | Araştırma Sürecinde Karşılaştığı Sorunları Yaratıcı Bir Biçimde Çözer | Problem Çözme, Proje, | Performans Değerlendirme, |
4 | Araştırma Sonuçlarını Farklı Biçimlerde Sunma Becerisine Sahip Olur | Proje, Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, |
5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Bir Sanatsal Araştırma Projesi Nasıl Geliştirilir? | |
3 | Sanatsal Araştırma Metod ve Sorunları | |
4 | Sanatsal Araştırma Metod ve Sorunları | |
5 | Araştırma Sorusunun Geliştirilmesi | |
6 | Malzeme Toplamak ve Bir Arşiv Organize Etmek | |
7 | Önerilen Araştırma Projesi Üzerine Tartışma | |
8 | Seminer ve Geri-bildirim Seansı | |
9 | Metodoloji ve İlgili Araştırma Tekniklerinin Önerilmesi | |
10 | Araştırma Sürecinden Örnekler ve Geri-bildirim | |
11 | Yazılı Metnin Sunulması ve Geri-bildirim | |
12 | Araştırma Çıktısının Önerilmesi ve Geri-bildirim | |
13 | Sonuçlandırılmış Malzemenin Sunulması ve Geri-bildirim | |
14 | Son Sunum (Çıktı ve Metin) ve Sürecin Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | M. Hannula, J. Suoranta, T. Vaden, "Artistic Research: Theories, Methods and Practices" Published by Academy of Fine Am, Helsinki, Finland and University of Gothenburg I ArrMonitor, Gothenburg, Sweden 2005 ----------- "Artistic Research Methodology: Narrative, Power and the Public" Published by Peter Lang K. Busch, "Artistic Research and the Poetics of Knowledge" Art & Research: A Journal of Ideas, Contexts and Methods, Spring 2009 Vol. 2 No:2 Janneke Wesseling ed., "See It Again, Say It Again: The Artist as Researcher" Antennae, Valiz, Amsterdam, 2011 Falk Hübner, "Method, Methodology and Research Design in Artistic Research: Between Solid Routes and Emergent Pathways" Routledge, London 2024 Michael Biggs, Henrik Karlson eds. "The Routledge Companion to Research in the Arts" Routledge, London, 2011 Hazer Smith, Roger T. Dean eds. "Practice-led Research, Research-led Practice in the Creative Arts" Edinburgh University Press, 2009 Robin Nelson, "Practice as Research in the Arts: Principles, Protocols, Pedagogies, Resistances" Palgrave Macmillian, New York 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce veya araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek; bilime ve sanata yenilik getirecek özgün tanımlara, tasarımlara ya da eserlere ulaşmak. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili uygulamalı ya da kuramsal çalışmalarda; yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek, alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde teknik, artistik ve üslüpsal açıdan üst düzeyde ustalık kazanabilmek. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanatsal Araştırma Yöntemlerini Tanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 |
2 | Sanatsal Araştırma Projesi Geliştirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
3 | Araştırma Sürecinde Karşılaştığı Sorunları Yaratıcı Bir Biçimde Çözer | |||||||||
4 | Araştırma Sonuçlarını Farklı Biçimlerde Sunma Becerisine Sahip Olur | |||||||||
5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |