Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Tasarım Atölyesi II | SRM 602 | 2 | 6 + 0 | 6 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Sanatsal Araştırma Metodolojileri Porselen Kültür İlişkisi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof. BUKET ACARTÜRK |
Dersi Verenler | Prof. BUKET ACARTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Soyut bir kavramdan yola çıkarak, özgün bir eser tasarlamak ve sanat projesine dönüştürmek için gerekli olan tüm süreçleri uygulamalı olarak gerçekleştirmek dersin asıl amacını oluşturmaktadır. Ders kapsamında öğrenci tasarım ve şekillendirme evrelerinde karşılaşacağı olası sorunları analiz etme, çözümleme ve yorumlama yetisi kazanır. Sanat projesinin sonuçlandırılması için gerekli olan teorik ve pratik bilgi ve uygulama becerilerini tamamlar. Sanat projesini sözlü veya uygulamalı olarak profesyonel bir şekilde sunar. |
Dersin İçeriği | Tasarım öğe ve ilkeleri doğrultusunda soyut bir kavram ile ilgili yazılı ve görsel araştırmalar yapılır ve proje konusuna dönüştürülür. Projeyi destekleyen araştırmaların sonuçlarını kullanarak, seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneler tasarlanır ve çizimleri yapılır. Seramik malzeme başta olmak üzere diğer materyalleri de kullanarak üç boyutlu forma dönüştürülür. Seramik malzemenin üretim sürecinde, alternatif üretim olanakları türetilir. Üretim sürecinin sonunda tasarım üç boyutlu bir forma dönüştürülerek, sonucu görsel ve yazılı biçimlerde sunulur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje konusu ile ilgili özgün tasarım yapar. | Anlatım, Proje, | Performans Değerlendirme, |
2 | Tasarıma uygun seramik şekillendirme süreçlerini bilir ve uygular | Gösterip Yaptırma, | Performans Değerlendirme, |
3 | Seramik şekillendirme süreçleri ile ilgili sorunları saptar ve çözer, alternatif çözümler üretebilir. | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, |
4 | Projeye uygun seramik şekillendirmenin tüm süreçlerini tamamlar ve sunuma hazır hale getirir. | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat proje konusunun tespiti ve literatür taraması yapılır. | |
2 | Tasarım ilke ve öğeleri doğrultusunda tasarım süreci başlar. | |
3 | Proje tasarımlarının eskiz çalışmaları gerçekleştirilir | |
4 | Eskiz çalışmalarına bağlı olarak tasarım süreci tamamlanır. | |
5 | Projenin gelişme süreci, teknik ve estetik açıdan değerlendirilmesi yapılır. | |
6 | Tasarım dosyalarının değerlendirme sonuçları açıklanır ve tasarıma bağlı olarak uygulama konusunda yöntem programı gerçekleştirilir. | |
7 | Tamamlanan tasarıma bağlı olarak seramik malzeme ile şekillendirme süreci başlar. | |
8 | Seramik şekillendirme süreci devam eder. | |
9 | Seramik şekillendirme süreci devam eder. | |
10 | Seramik şekillendirme süreci devam eder. | |
11 | Şekillendirmesi bitmiş seramik ürünün rötuş işlemleri yapılır. | |
12 | Rötuşu bitmiş seramik ürünün kurutma işlemleri yapılır. | |
13 | İlk pişirimi yapılmış seramik ürünün sır veya dekor pişirimi yapılır. | |
14 | Tamamlanan seramik projenin sunumu yapılır ve sergilenir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ayda, Deniz (2001), Seramik Tasarımı, YA-PA Yayınları Bosworth, Joy (2006), Ceramics with Mixed Media, University of Pennsylvania Press. Britt, John (2007), Complete Guide to High Fire Glazes : Glazing Firing at Cone, Lark Books. Bruce, Susan (2000), Art of Handbuilt Ceramics, Published by Crowood. Flynn, Michael (2003), Ceramic Figures: A Directory of Artists, Rutgers University Press. Harper, Charles (2001), Handbook of Ceramics, Glasses, and Diamonds, Published by McGraw-Hill Professional. Lane, Peter (1998), Ceramic Form: Design and Decoration, Published by Rizzoli. Peterson, Susan (2001), Contemporary Ceramics,Watson-Guptill Publications. Peterson, Susan (2003), Craft and Art of Clay, Published by Overlook Press. (2004), 500 Figures in Clay: Ceramic Artists Celebrate The Human Form, Sterling Publishing.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce veya araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek; bilime ve sanata yenilik getirecek özgün tanımlara, tasarımlara ya da eserlere ulaşmak. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili uygulamalı ya da kuramsal çalışmalarda; yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek, alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde teknik, artistik ve üslüpsal açıdan üst düzeyde ustalık kazanabilmek. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Proje konusu ile ilgili özgün tasarım yapar. | 4 | 5 | 2 | 2 | 3 | 0 | 0 | 4 | 4 |
2 | Tasarıma uygun seramik şekillendirme süreçlerini bilir ve uygular | 4 | 5 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 1 | 2 |
3 | Seramik şekillendirme süreçleri ile ilgili sorunları saptar ve çözer, alternatif çözümler üretebilir. | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 3 |
4 | Projeye uygun seramik şekillendirmenin tüm süreçlerini tamamlar ve sunuma hazır hale getirir. | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 4 | 24 |
Proje / Tasarım | 2 | 11 | 22 |
Performans Görevi (Uygulama) | 8 | 12 | 96 |
Performans Görevi (Atölye) | 6 | 13 | 78 |
Toplam İş Yükü | 304 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |