Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Porselenin Tarihi SRM 603 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Dünya tarihinde önemli ölçüde değer gören porselenin; tarihsel gelişimini, kültürlerarası etkileşimi ve yayılımını aktarmaktır. 

Dersin İçeriği

Çin’de başlayan porselen üretiminin ipek yolu üzerinden İslam coğrafyası ve Avrupa’ya yayılımı, estetik ve biçimsel dönüşümü neden-sonuç ilişkisi bağlamında tartışılacaktır. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Porselenin Tanımı, Türleri ve Kullanım Alanları
2 Porselenin Keşfi (Jingdezhen)
3 Song Hanedanlığı Döneminde Porselen Üretimi
4 Ming Hanedanlığı Döneminde Porselen Üretimi
5 Qing Hanedanlığı Dönemi Porselen Üretimi
6 Kore ve Japon Porselenleri
7 Porselenin Uzakdoğu'dan Batıya İhracatı
8 Porseleni Keşfetme Girişimleri (İslam Dönemi-Osmanlı Dönemi)
9 Porseleni Keşfetme Girişimleri (Avrupa)
10 İtalya ve Hollanda Porselenleri
11 İspanya ve Portekiz Porselenleri
12 Avrupa'da İlk Sert Porselen Üretimi (Meissen Porselen Fabrikası)
13 Fransız ve İngiliz Porselenleri
14 Osmanlı Döneminde Porselen Üretimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Guimei, Yang (2021), An Illustrated Brief History Of Chinese Porcelain, History-Culture-Aesthetics, Shanghai Press and Publishing Development Co., LTD.

He, Li (1996), Chinese Ceramics: A New Comprehensive Survey From The Asian, Published by Rizzoli.

Honolulu Academy of Arts (2005), Yakimono: 4000 Years of Japanese Ceramics, Distributed by University of Washington Press.

Hunter, Robert (2007), Ceramics in America, Published by Chipstone Foundation.

Kerr, R. (2004). Song Dynasty Ceramics, V & A Museum, Far Eastern Series. London, England: V&A Publications.

Koh, S. J. (1969). The Place of The Pottery and Porcelain Industry in East Asian History. July/December Vol. 1 No. 1. Journal of Korean Studies.

Kusakabe, Masakazu (2005), Japanese Wood Fired Ceramics, KP Books.

Küçükerman, Önder (1987), Dünya Saraylarının Prestij Teknolojisi: Porselen Sanatı ve Yıldız Çini Fabrikası, Sümerbank Yayınları.

Lee, S. (2004, October). In Pursuit of White: Porcelain in the Joseon Dynasty, 1392–1910. 

Tichane, Robert (1998), Celadon Blues, Published by Krause.

Wardell, Sasha (2004), Porcelain and Bone China, Crowood Press.

Wardropper, Ian (1992), News From A Radiant Future: Soviet Porcelain From The Collection, Art Institute of Chicago.  

Whyman, Caroline (1994), Porcelain, University of Pennsylvania Press.

 Wilson, Richard L. (1995), Inside Japanese Ceramics: A Primer of Materials, Techniques, Published by Weatherhill.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce veya araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek; bilime ve sanata yenilik getirecek özgün tanımlara, tasarımlara ya da eserlere ulaşmak. X
2 Alanı ile ilgili uygulamalı ya da kuramsal çalışmalarda; yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek, alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde teknik, artistik ve üslüpsal açıdan üst düzeyde ustalık kazanabilmek.
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir.
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir.
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir.
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2).
7 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir.
8 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. X
9 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. 4 0 0 0 0 0 0 3 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 2 40 80
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6