Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üreme Sağlığı | DKH 507 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Cinsel Sağlık |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Üreme sağlığı hizmetleri ile ilgili alanlarda bireyleri değerlendirmek ve bütünleyici bir yaklaşım içerisinde sağlığı koruyucu ve bakım verici rollerini gerçekleştirmek için standartların belirlenmesine katkı sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Üreme sağlığı, üreme sistemi anatomisi ve fizyolojisi, üreme hakları, toplumsal cinsiyet ve yaşanan üreme sağlığı sorunları, Dünyada ve Türkiye’de kadın sağlığının durumu, üreme sağlığı sorunlarında tanılama yöntemleri, üreme sağlığının değerlendirilmesi, üreme sağlığında riskli gruplar, üreme sağlığında hemşirenin rolleri, üreme sağlığı bakımından politikalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üreme sistemi anatomi ve fizyolojisini bilir | Problem Çözme, Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Bireylere üreme sağlığına yönelik danışmanlık verir | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Üreme sağlığı bakımından riskli grupları bilir ve bakım verebilir | Problem Çözme, Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Üreme sağlığı alanında güncel gelişmeleri takip eder | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve Üreme sağlığının tanımı | Literatür taraması |
2 | Üreme sistemi anatomisi | Literatür taraması |
3 | Üreme sistemi fizyolojisi | Literatür taraması |
4 | Üreme hakları | Literatür taraması |
5 | Toplumsal cinsiyet ve yaşanan üreme sağlığı sorunları | Literatür taraması |
6 | Dünyada kadın sağlığının durumu | Literatür taraması |
7 | Türkiye’de kadın sağlığının durumu | Literatür taraması |
8 | Üreme sağlığı sorunlarında tanılama yöntemleri | Literatür taraması |
9 | Üreme sağlığının değerlendirilmesi | Literatür taraması |
10 | Üreme sağlığında riskli gruplar | Literatür taraması |
11 | Üreme sağlığında hemşirenin rolleri | Literatür taraması |
12 | Üreme sağlığı bakımından politikalar | Literatür taraması |
13 | Üreme sağlığı alanında güncel gelişmeler | Literatür taraması |
14 | Dersin değerlendirilmesi | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | Büyükkayacı Duman N.: Cinsel Sağlık, Nobel Tıp Kitabevleri Tic.Ltd.Şti.2019, İstanbul Taşçı,A.İ.: Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı, İkinci Baskı, Hayat Sağlık ve Sosyal Hizmetler Vakfı, 2017, İstanbul. Cinsel Sağlık/Üreme Sağlığı Aile Planlaması Danışmanlığı Katılımcı Kitabı. (2005).T.C Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ankara. Çal A, Ölçer Z.: Doğurganlığın Düzenlenmesi. 2.Baskı, Vize Yayıncılık, 2021 Ankara Cinsel Sağlık Eğitimi, Pegem Akademi Yayıncılık, 2016 ISBN. 6053185956 http://www.acog.org/ http://www.who.int/topics/ Kızılkaya Beji N. (Ed) 2015. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. Sönmez M.O. Turan Z. (2025) "Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması" 2. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Şirin, A., Kavlak, O. (Ed) (2015). Kadın Sağlığı. Nobel Tıp, İstanbul. Taşkın L. (2016). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Birleştirilmiş ve Genişletilmiş Baskı. Sistem Ofset, Ankara. Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması (2018). Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, Ankara, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kadın sağlığı sorunlarına kapsamlı ve bütüncü bir bakış açısı geliştirir. | X | |||||
2 | Kadın sağlığı sorunlarının nedenlerini analiz eder | X | |||||
3 | Kadın ve ailesine yönelik sağlık eğitimi yapabilir | X | |||||
4 | Kadın sağlığı sorunlarına yönelik yenilikçi çözüm stratejileri geliştirir | X | |||||
5 | Bir yabancı dilde bilimsel yayın takip edecek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilir | X | |||||
6 | Uzman olarak jinekolojik, obstetrik alanda nitelikli hemşirelik bakımı verir | X | |||||
7 | Kadın sağlığını gösteren istatistiksel verileri bilir ve yorumlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Üreme sistemi anatomi ve fizyolojisini bilir | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 |
2 | Bireylere üreme sağlığına yönelik danışmanlık verir | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 |
3 | Üreme sağlığı bakımından riskli grupları bilir ve bakım verebilir | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 |
4 | Üreme sağlığı alanında güncel gelişmeleri takip eder | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |