Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı Drama II | YRD 402 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Umut ERDOĞAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Yaratıcı drama yöntemi ile öğrencilerin birlikte çalışma, iletişim kurma ve grup içinde uyum sağlama becerilerini geliştirmek. Grup çalışmaları, öğrencilerin birbirleriyle etkileşimde bulunarak müzikal projelerde iş birliği yapabilme becerilerini geliştirmek. Sahne Performanslarını güçlendirmek. Özgüven ve Yaratıcılığı Desteklemek. |
Dersin İçeriği | Yaratıcı drama yöntemi ile müzik öğretimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müzikal ifade ve performans yetenekleri gelişir. | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
2 | İletişim Becerileri, Özgüven ve Özgür İfade, Yaratıcılık ve Problem Çözme Yetenekleri gelişir. | Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ve etkileşim çalışmaları uygulama örnekleri | |
2 | İletişim ve etkileşim çalışmaları uygulama örnekleri | |
3 | Güven ve uyum çalışmaları uygulama örnekleri | |
4 | Güven ve uyum çalışmaları uygulama örnekleri | |
5 | Hikâye oluşturma çalışmaları | |
6 | Hikâye oluşturma ve hikâyeyi dramatize etme | |
7 | Hikâye karakterlerini canlandırma ve hikâyeye uygun müzik ve ses efektleri oluşturma | |
8 | Öğrencilerin müzik ve drama aracılığıyla duygusal ifade yeteneklerini geliştirmelerine olanak sağlama. | |
9 | Duygusal İfade ve İletişim çalışmaları | |
10 | Müzik, hareket ve ritm çalışmaları | |
11 | Beden perküsyonu ve hareket | |
12 | Beden perküsyonu ve hareket | |
13 | Beden perküsyonu ve hareket | |
14 | Genel değerlendirme ve tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müzikal ifade ve performans yetenekleri gelişir. | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 |
2 | İletişim Becerileri, Özgüven ve Özgür İfade, Yaratıcılık ve Problem Çözme Yetenekleri gelişir. | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |