Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Eğitimi Vıı | SES 421 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ses Eğitimi VI |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yerel icra tekniklerine dair kazanımları elde etmiş öğrencinin, icra yorumlarında önemli bir unsur olan mısra-melodi ilişkisini algılayabilmesi ve uygulayabilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Yedinci dönemde; yerel icra tekniklerine dair uygulamalara devam ederken öğrencinin, icra yorumundaki en önemli unsur olan mısra – melodi ilişkisini algılayabilmesi ve uygulayabilmesine yönelik çalışmalar yaptırılır. Bu çalışmalar daha çok meşk usulü yöntemiyle gerçekleştirilir. Bu uygulamada öğrencinin, sözel yapıdan yola çıkarak (sözün ana düşüncesinden yola çıkarak) ezgisel yapıya nüans katma yeteneğini kazanması sağlanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İcra edeceği eserlerin metnindeki ana düşünceyi saptar. | ||
2 | İcra edeceği eserlerde mısrayı ve melodiyi anlamlandırır | ||
3 | İcra edeceği eserlerde mısra-melodi ilişkisi kurar. | ||
4 | İcra edeceği eserlerde mısra-melodi ilişkisini kurar ve uygular. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örnek eserler üzerinde ana düşünceyi saptama | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
2 | Örnek eserler üzerinde ana düşünceyi saptama | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
3 | Örnek eserler üzerinde ana düşünceyi saptama | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
4 | Örnek eserler üzerinde mısrayı ve melodiyi anlamlandırma | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
5 | Örnek eserler üzerinde mısrayı ve melodiyi anlamlandırma | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
6 | Örnek eserler üzerinde mısrayı ve melodiyi anlamlandırma | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
7 | Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisi kurma | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
8 | Ara Sınav | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
9 | Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisi kurma | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
10 | Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisi kurma | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
11 | Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisini uygulama | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
12 | Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisini uygulama | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
13 | Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisini uygulama | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
14 | Genel tekrar | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları |
Ders Kaynakları | Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları
Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral TÖREYİN
Şarkı Söyleme Eğitimi - Ayhan HELVACI
Nefes Alma Teknikleri - Cavit MURTEZAOĞLU |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İcra edeceği eserlerin metnindeki ana düşünceyi saptar. | ||||||||||||
2 | İcra edeceği eserlerde mısrayı ve melodiyi anlamlandırır | ||||||||||||
3 | İcra edeceği eserlerde mısra-melodi ilişkisi kurar. | ||||||||||||
4 | İcra edeceği eserlerde mısra-melodi ilişkisini kurar ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |