Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ses Eğitimi Vıı SES 421 7 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri

Ses Eğitimi VI

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EMRE KARABULUT
Dersi Verenler Öğr.Gör. EMRE KARABULUT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yerel icra tekniklerine dair kazanımları elde etmiş öğrencinin, icra yorumlarında önemli bir unsur olan mısra-melodi ilişkisini algılayabilmesi ve uygulayabilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Yedinci dönemde; yerel icra tekniklerine dair uygulamalara devam ederken öğrencinin, icra yorumundaki en önemli unsur olan mısra – melodi ilişkisini algılayabilmesi ve uygulayabilmesine yönelik çalışmalar yaptırılır. Bu çalışmalar daha çok meşk usulü yöntemiyle gerçekleştirilir. Bu uygulamada öğrencinin, sözel yapıdan yola çıkarak (sözün ana düşüncesinden yola çıkarak) ezgisel yapıya nüans katma yeteneğini kazanması sağlanır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İcra edeceği eserlerin metnindeki ana düşünceyi saptar.
2 İcra edeceği eserlerde mısrayı ve melodiyi anlamlandırır
3 İcra edeceği eserlerde mısra-melodi ilişkisi kurar.
4 İcra edeceği eserlerde mısra-melodi ilişkisini kurar ve uygular.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Örnek eserler üzerinde ana düşünceyi saptama Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
2 Örnek eserler üzerinde ana düşünceyi saptama Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
3 Örnek eserler üzerinde ana düşünceyi saptama Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
4 Örnek eserler üzerinde mısrayı ve melodiyi anlamlandırma Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
5 Örnek eserler üzerinde mısrayı ve melodiyi anlamlandırma Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
6 Örnek eserler üzerinde mısrayı ve melodiyi anlamlandırma Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
7 Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisi kurma Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
8 Ara Sınav Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
9 Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisi kurma Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
10 Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisi kurma Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
11 Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisini uygulama Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
12 Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisini uygulama Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
13 Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisini uygulama Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
14 Genel tekrar Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
Kaynaklar
Ders Notu

          Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları

Ders Kaynakları

Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları

 

Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral TÖREYİN

 

Şarkı Söyleme Eğitimi - Ayhan HELVACI

 

Nefes Alma Teknikleri - Cavit MURTEZAOĞLU

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
3 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
5 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
6 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
7 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. X
10 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
11 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 İcra edeceği eserlerin metnindeki ana düşünceyi saptar.
2 İcra edeceği eserlerde mısrayı ve melodiyi anlamlandırır
3 İcra edeceği eserlerde mısra-melodi ilişkisi kurar.
4 İcra edeceği eserlerde mısra-melodi ilişkisini kurar ve uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5