Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması | EBB 404 | 8 | 1 + 8 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Furkan Faydalı |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının alanları ve öğretnmenlik formasyonuyla ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama, ve bu planın gerektirdiği ortam,materyal ve ölçme araçlarını hazırlama, hazırladığı plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolya hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Günlük plan hazırlayıp sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hazırladığı planı materyalleri ile birlikte uygular. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Uygulamalarına yönelik portfolya hazırlayıp öz değerlendirme yapar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Uygulamalarına yönelik dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Planlama | |
2 | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme | |
3 | Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama | |
4 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
5 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
6 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
7 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
8 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
9 | Arasınav | |
10 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
11 | Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama | |
12 | Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme | |
13 | Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | |
14 | Portfolyo hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demircioğlu, İ. H., Sezer, A. Özer, B., Gedik, N. Göktaş, Y.,Gelen, İ... & Turan,İ. (2010). Aday öğretmenler için okul deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Anı Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | ||||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | ||||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | ||||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | ||||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | ||||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | ||||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | ||||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Günlük plan hazırlayıp sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | 5 | |||||||||||
2 | Hazırladığı planı materyalleri ile birlikte uygular. | ||||||||||||
3 | Uygulamalarına yönelik portfolya hazırlayıp öz değerlendirme yapar. | ||||||||||||
4 | Uygulamalarına yönelik dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 20 | 40 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 12 | 4 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 8 | 96 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 244 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |