Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması | EBB 404 | 8 | 1 + 8 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, Prof.Dr. SERTAN DEMİR, Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ, Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK, Dr.Öğr.Üyesi ÖNDER SAYGIN ÇETİNER, Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA, Doç.Dr. FUNDA ESİN, Doç.Dr. SAFİYE ŞEYDA ERDAŞ, Doç.Dr. RASİM SOYLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uygulama öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine dala iyi hazırlanmalarını, öğrenimleri süresince kazandıkları genel kültür, özel alan eğitimi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışlarını gerçek bir eğitim-öğretim ortamı içinde kullanabilme yeterliği kazanmalarını sağlayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetimi alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dönemi Planlama | |
2 | Öğretmenin Okuldaki Bir Günü / Okulun Örgütsel ve Fiziki Yapısı / Okul ve Sınıf Kuralları | |
3 | Öğrencinin Okuldaki Bir Günü / Dersin Yöntemi ve Sınıf Kontrolü | |
4 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
5 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
6 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
7 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
8 | Ara Değerlendirme | |
9 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
10 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
11 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
12 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
13 | Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | ||||||
3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | ||||||
5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | ||||||
7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | ||||||
8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | ||||||
9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | ||||||
10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | ||||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetimi alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 9 | 144 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 246 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |