Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Cumhuriyeti İktisat Tarihi | TAR 332 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan itibaren uygulanan ekonomik politikaları, kalkınma stratejilerini ve bu süreçte yaşanan ekonomik krizleri analiz edebilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Türkiye'deki iktisadi dönüşümleri ve bu dönüşümlerin toplumsal, siyasi ve uluslararası bağlamlarını tarihsel süreç içerisinde kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Devletçilik, planlı ekonomi, liberal ekonomi gibi farklı ekonomi politikalarının sonuçlarını ve etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Türkiye’de yaşanan önemli ekonomik krizlerin sebeplerini ve bu krizlerin ekonomik, sosyal ve politik sonuçlarını tanımlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Türkiye'nin küresel ekonomik sistemle olan ilişkisini tarihsel süreç içinde değerlendirebilir ve uluslararası ekonomik gelişmelerin Türkiye ekonomisine etkilerini anlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Ekonomik Miras | |
2 | Erken Cumhuriyet Dönemi (1923-1930) | |
3 | Devletçilik Dönemi (1930-1938) | |
4 | Devletçilik Dönemi (1930-1938) | |
5 | II. Dünya Savaşı ve Ekonomik Yansımaları (1939-1945) | |
6 | Çok Partili Döneme Geçiş ve Ekonomik Değişim (1946-1950) | |
7 | Çok Partili Döneme Geçiş ve Ekonomik Değişim (1946-1950) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Demokrat Parti Dönemi ve Ekonomik Kalkınma (1950-1960) | |
10 | 1960 Askeri Darbesi ve Planlı Ekonomi Dönemi (1960-1980) | |
11 | İthal İkameci Sanayileşme Modeli | |
12 | 1970'ler Krizi ve Ekonomik Zorluklar | |
13 | 24 Ocak Kararları ve Ekonomik Liberalizasyon (1980) | |
14 | 1980'ler ve 1990'lar Türkiye Ekonomisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan itibaren uygulanan ekonomik politikaları, kalkınma stratejilerini ve bu süreçte yaşanan ekonomik krizleri analiz edebilme | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Türkiye'deki iktisadi dönüşümleri ve bu dönüşümlerin toplumsal, siyasi ve uluslararası bağlamlarını tarihsel süreç içerisinde kavrayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
3 | Devletçilik, planlı ekonomi, liberal ekonomi gibi farklı ekonomi politikalarının sonuçlarını ve etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
4 | Türkiye’de yaşanan önemli ekonomik krizlerin sebeplerini ve bu krizlerin ekonomik, sosyal ve politik sonuçlarını tanımlayabilme | 5 | 5 | 5 | ||||||||
5 | Türkiye'nin küresel ekonomik sistemle olan ilişkisini tarihsel süreç içinde değerlendirebilir ve uluslararası ekonomik gelişmelerin Türkiye ekonomisine etkilerini anlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |