Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Esaslı Yakıt Hücresi Teknolojileri | MTM 582 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yakıt hücresi, uygun bir yakıt ve oksitleyicinin elektrokimyasal bir reaksiyonu ile elektrik enerjisi üreten bir sistemdir. Bu dersin amacı yakıt hücrelerinin temel özelliklerini, yakıt hücresi çeşitlerini, yakıt pillerinin temel çalışma prensiplerini ve seramik esaslı yakıt hücresini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Yakıt hücresi nedir? Tanımı,Enerjinin dünya için önemi , Yakıt hücresinin avantaj ve dezavantajları, Yakıt hücresi teknolojisi, Yakıt hücresi ve çevre, Yakıt hücresi çeşitleri, Katı oksit yakıt hücresi, Katı oksit yakıt hücresinin bileşenleri, Katı Oksit Yakıt Hücresi Elektrolitleri, Katı Oksit Yakıt Hücresi Elektrolitlerinin Hazırlama Yöntemleri, Katı oksit yakıt hücresinde sızdırmazlık, Sızdırmazlık elemanları, Sızdırmazlık elemanlarının üretimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enerjinin dünya için önemi ve Alternatif yakıt türleri | |
2 | Yakıt hücresi çeşitleri | |
3 | Temel Yakıt hücresi çalışması | |
4 | Yakıt hücresi performansı ve çevre | |
5 | Katı oksit yakıt hücresi (KOYH) | |
6 | Katı oksit yakıt hücresinin bileşenleri | |
7 | Katı oksit yakıt hücresi için katot malzemeler | |
8 | Katı oksit yakıt hücresi için anot malzemeler | |
9 | Katı Oksit Yakıt Hücresi Elektrolitleri | |
10 | Katı Oksit Yakıt Hücresi Elektrolitlerinin Hazırlama Yöntemleri | |
11 | Katı oksit yakıt hücresinde sızdırmazlık | |
12 | Katı oksit yakıt hücresinde sızdırmazlık elemanları ve üretimi | |
13 | Katı Oksit Yakıt Hücrelerinin Çalışma Prensibi | |
14 | Katı oksit yakıt hücresinin bileşenlerinin karakterizasyonu ve Proje sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. E Ercenk, T. Yaşar, A. Ş. Demirkıran, Ş. Yılmaz, “Glass–Ceramic Sealant with Different Alkali Contents Made From Natural and Waste Materials for SOFC”, Journal of Thermal Analysis and Calorimetry, 148, 4015–4031, 2023. 2. Nurettin Çek, Ahmet Erensoy, "Yakıt Hücresi Teknolojilerinde Gelişmeler", Nobel Akademik Yayıncılık, 2020. 3. Ş. Yılmaz, A. Ateş, E. Ercenk, “Crystallization kinetics of basalt-based glass-ceramics for solid oxide fuel cell application”, Journal of Thermal Analysis and Calorimetry, 134, 291-295, 2018. 4. Durmuş Kaya, H. Hüseyin Öztürk, Muhammet Kayfeci,"Hidrojen ve Yakıt Pili Teknolojisi", Umuttepe Yayınları, 2017. 5. E. Ercenk, A. E. Çicekli, Ş. Yılmaz, “The glass-ceramic sealant materials obtained from basalt for SOFC”, Journal of Ceramic Processing Research, 17, No. 12, pp. 1260~1264, 2016. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslar arası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, ulusal literatüre özgün sonuçlar kazandırır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 11 | 11 |
Ödev | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |