Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Heterosiklik Kimya | OGK 687 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Öğrencilere modern heterosiklik dersi almaları tavsiye edilir |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF BARAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ARİF BARAN, |
Dersin Yardımcıları | Bölümün Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Heterosiklik bileşiklerin üçlü halkadan yedili halkaya kadar bir, iki ve üç heteroatom içeren bileşiklerin sentezi, sentezlerdeki bileşiklerin oluşum mekanizmalarının incelenmesi ve güncel heterosiklik sentez çalışmaları ile öğrencilerin mantık yürütme, fikir üretebilme ve yorum yapabilme yeteneklerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bir heteroatom içeren üç üyeli heterosiklik bileşikler, iki heteroatom içeren üç üyeli heterosiklik bileşikler, bir heteroatom içeren dört üyeli heterosiklik bileşikler, iki heteroatom içeren dört üyeli heterosiklik bileşikler, bir heteroatom içeren beş üyeli heterosiklik bileşikler, benzen halkası ile kenetlenmiş beş üyeli heterosiklik bileşikler, beş üyeli iki heteroatom içeren bileşikler, beş üyeli üç heteroatom içeren bileşikler, altı üyeli bir heteroatom içeren bileşikler, altı üyeli iki atom içeren bileşikler, yedi üyeli bir heteroatom içeren bileşikler, yedi üyeli iki azot atomu içeren bileşikler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modern heterosiklik reaksiyonların işlenişi, Değişik halkaların karşılaştırılması, asitlik ve bazlıkları |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir heteroatom içeren üç üyeli heterosiklik bileşikler ve sentezi | |
2 | İki heteroatom içeren üç üyeli heterosiklik bileşikler ve sentezi | |
3 | Bir heteroatom içeren dört üyeli heterosiklik bileşikler ve sentezi | |
4 | İki heteroatom içeren dört üyeli heterosiklik bileşikler ve sentezi | |
5 | Bir heteroatom içeren beş üyeli heterosiklik bileşikler ve reaksiyonları | |
6 | Benzen halkası ile kenetlenmiş beş üyeli heterosiklik bileşikler ve reaksiyonları | |
7 | Benzen halkası ile kenetlenmiş beş üyeli heterosiklik bileşiklerden olan benzopiroller ve benzotiyofenler | |
8 | Beş üyeli iki heteroatom içeren bileşikler ve reaksiyonları | |
9 | Beş üyeli üç heteroatom içeren bileşikler ve reaksiyonları | |
10 | Vize | |
11 | Altı üyeli bir heteroatom içeren bileşikler ve reaksiyonları | |
12 | Altı üyeli iki atom içeren bileşikler ve reaksiyonları | |
13 | Yedi üyeli bir heteroatom içeren bileşikler ve reaksiyonları | |
14 | Yedi üyeli iki azot atomu içeren bileşikler ve reaksiyonları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. M. Balcı, Modern Heterosiklik Kimya, Türkiye Bilimler Akademisi, 2023, Ders Kitapları Serisi No:13, Ankara, ISBN: 978-625-8352-59-7, DOI: 10.53478/TUBA.978-625-8352-59-7. 2. Bir Bakışta Heterosiklik Kimya (2017)., BARAN ARİF,TAVASLI MUSTAFA,ÖCAL SUNGUROĞLU ZEHRA, NÜKET, YILDIRIM AYHAN, DOĞAN İNCİ SELİN, Gazi Kitabevi, Editör: Kahveci Bahittin, Özil Musa, Menteşe Emre, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 199, ISBN:978-605-344-483-1, Türkçe(Kitap Tercümesi) (Yayın No: 3890824). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Organik Kimya alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
8 | Organik Kimya Bilim dalı için gerekli modern cihazlar ve metotlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir. Elde edilen sonuçları ve karşılaşılan sorunları gözlemleyip, çözüm yolları bulabilme yeteneğini kazanmış kimya doktoru unvanına sahip uzman kimyager ve akademisyen olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Modern heterosiklik reaksiyonların işlenişi, Değişik halkaların karşılaştırılması, asitlik ve bazlıkları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 16 | 3 | 48 |
Final | 16 | 3 | 48 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |