Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilimlerde Karma Yöntemler Araştırması | COG 630 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE TURUT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere karma yöntemler araştırmalarının (KYA) felsefi ve kuramsal temellerini bir karma yöntemler araştırma sürecinde neler yapılacağını aktarmaktır. Bu kapsamda öğrencilerin KYA sürecini uygulamalı olarak tecrübe etmeleri, verileri KYA standartlarına göre analiz etmeleri ve çalışmalarını raporlaştırmaları amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği | Karma yöntemler araştırmasına (KYA) giriş Nerede, ne zaman ve nasıl karma yöntemler araştırmasını kullanırız KYA tanımları KYA gerekçeleri KYA desenleri (temel desenler, kompleks desenler) |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karma yöntemler araştırmasının temel prensiplerini anlayarak, nitel ve nicel veri toplama tekniklerini bir arada kullanma yeteneği kazanma | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Nitel ve nicel verilerin analizi ve yorumlanması için uygun yöntemleri seçme ve uygulama becerisi geliştirme | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Karma yöntemler araştırmalarında geçerlilik, güvenilirlik ve etik ilkeleri gözeterek, güçlü ve geçerli araştırma tasarımları oluşturma yeteneği kazanma | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Bilimsel araştırma yöntemlerinde temel kavramlar | |
3 | KYA teorik temelleri | |
4 | KYA tasarımı ve araştırma soruları | |
5 | KYA paradigma ve teori seçimi | |
6 | KYA’da desenler | |
7 | KYA’da araştırma sorularının yazımı | |
8 | KYA’da veri analizi ve entegrasyon-1 | |
9 | KYA’da veri analizi ve entegrasyon-2 | |
10 | KYA’da geçerlik ve güvenirlik | |
11 | KYA’da raporlama teknikleri-1 | |
12 | KYA’da raporlama teknikleri-2 | |
13 | Proje ödevlerinin sunumu-1 | |
14 | Proje ödevlerinin sunumu-2 ve genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bryman, A. (2007). Barriers to integrating quantitative and qualitative research. Journal of mixed methods research, 1(1), 8-22. Morgan, D. L. (2007). Paradigms lost and pragmatism regained: Methodological implications of combining qualitative and quantitative methods. Journal of mixed methods research, 1(1), 48-76. Fırat, M., Yurdakul, I. K., & Ersoy, A. (2014). Bir eğitim teknolojisi araştırmasına dayalı olarak karma yöntem araştırması deneyimi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(1), 64-85.
|
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Karma yöntemler araştırmasının temel prensiplerini anlayarak, nitel ve nicel veri toplama tekniklerini bir arada kullanma yeteneği kazanma |
2 | Nitel ve nicel verilerin analizi ve yorumlanması için uygun yöntemleri seçme ve uygulama becerisi geliştirme |
3 | Karma yöntemler araştırmalarında geçerlilik, güvenilirlik ve etik ilkeleri gözeterek, güçlü ve geçerli araştırma tasarımları oluşturma yeteneği kazanma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 10 |
Toplam | 10 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |