Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tarihçi Bakışıyla Toplumsal Kritik TAR 658 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN
Dersi Verenler Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Ortaçağ Tarihi öğrencilerinin güvenilir kadim kaynaklardan alacağı bilgilere dayanarak analitik, bütünlüklü, sistemli ve tutarlı düşünüp anlamlı ve topluma yararlı bilgi ve sonuçlar üretme ihtiyacının giderilmesi. 

Dersin İçeriği

1. TARİH BİLİMİ, TARİH BİLİNCİ, TARİH FELSEFESİ VE MEDENİYET FELSEFESİ

2. KADİM MİRAS NEDİR? / BATI-MERKEZ(Cİ/Lİ) TARİH-BİLİM-DÜNYA PARADİGMASI ELEŞTİRİSİ

3. TARİH’İ VE DİN’İ ANLAMADA KRİTİK-ANALİTİK DÜŞÜNME’DEN MAHRUMİYET SORUNU

4. TARİH’İ VE DİN’İ ANLAMADA REALİTEYİ GÖRMEK VE İDEAL-REAL DENGESİNİ GÖZETMEK

5. SÜREÇ-YÖNTEM ODAKLI DÜŞÜNME, BÜTÜNCÜL BAKIŞ VE BİRLEŞTİRİCİ YAKLAŞIM

6. TARİH’İ DOĞRU ANLAMANIN USUL VE KAVRAMLARI

7. İSLAM TARİHİNDE VE MODERN DÜNYADA BİRLİKTE YAŞAMA ZİHNİYETİ

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Tartışma, Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Anlatım, Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 TARİH BİLİMİ, TARİH BİLİNCİ, TARİH FELSEFESİ VE MEDENİYET FELSEFESİ-1
2 TARİH BİLİMİ, TARİH BİLİNCİ, TARİH FELSEFESİ VE MEDENİYET FELSEFESİ-2
3 KADİM MİRAS NEDİR? / BATI-MERKEZ(Cİ/Lİ) TARİH-BİLİM-DÜNYA PARADİGMASI ELEŞTİRİSİ-1
4 KADİM MİRAS NEDİR? / BATI-MERKEZ(Cİ/Lİ) TARİH-BİLİM-DÜNYA PARADİGMASI ELEŞTİRİSİ-2
5 TARİH’İ VE DİN’İ ANLAMADA KRİTİK-ANALİTİK DÜŞÜNME’DEN MAHRUMİYET SORUNU
6 TARİH’İ VE DİN’İ ANLAMADA REALİTEYİ GÖRMEK VE İDEAL-REAL DENGESİNİ GÖZETMEK
7 SÜREÇ-YÖNTEM ODAKLI DÜŞÜNME, BÜTÜNCÜL BAKIŞ VE BİRLEŞTİRİCİ YAKLAŞIM
8 VİZE SINAVI
9 TARİH’İ DOĞRU ANLAMANIN USUL VE KAVRAMLARI-1
10 TARİH’İ DOĞRU ANLAMANIN USUL VE KAVRAMLARI-2
11 TARİH’İ DOĞRU ANLAMANIN USUL VE KAVRAMLARI-3
12 İSLAM TARİHİNDE VE MODERN DÜNYADA BİRLİKTE YAŞAMA ZİHNİYETİ-1
13 İSLAM TARİHİNDE VE MODERN DÜNYADA BİRLİKTE YAŞAMA ZİHNİYETİ-2
14 İSLAM TARİHİNDE VE MODERN DÜNYADA BİRLİKTE YAŞAMA ZİHNİYETİ-3
Kaynaklar
Ders Notu

Tarih ve Toplumsal Kritik Ders Notları, LÜTFİ ŞEYBAN

Ders Kaynakları

Şahin Uçar, Tarih Felsefesi Meseleleri,

Albert Schweitzer, Medeniyet Felsefesi,

Aliya İzzetbegoviç, Doğu Batı Arasında İslam,

İbrahim Kalın, Ben, Öteki ve Ötesi/İslam-Batı İlişkileri Tarihine Giriş,

Jhon M. Hobson, Batı Medeniyetinin Doğulu Kökenleri,

Büşra Ersanlı, İktidar ve Tarih,

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 ders izlencesi 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma)
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1
2
3
4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)