Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Hizmette Ekolojik Tartışmalar | SHB 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | bulunmuyor |
Önerilen Seçmeli Dersler | bulunmuyor |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Çevresel sorunlar, toplumsal refahı ve sosyal adaleti doğrudan etkileyen önemli unsurlar haline gelmiştir. Sosyal hizmet uzmanları, toplulukların çevresel değişikliklere karşı dirençlerini artırmak, çevre adaletini sağlamak ve sürdürülebilir kalkınmayı desteklemek adına kritik bir rol üstlenmektedirler. Bu ders, sosyal hizmet öğrencilerine ekolojik perspektifleri ve çevresel adalet konularını kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlayarak, bu bilgileri mesleki uygulamalarında nasıl kullanacaklarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Çevresel sorunların sosyal hizmet uygulamaları üzerindeki etkileri ve bu sorunlara yönelik çözüm stratejileri derinlemesine incelenecektir.
|
Dersin İçeriği | "Sosyal Hizmette Ekolojik Tartışmalar" dersi, çevresel sorunların sosyal hizmet alanındaki etkilerini ve bu sorunlara yönelik sosyal hizmet yaklaşımlarını ele alır. Ders, ekolojik perspektiflerin teorik temellerini, çevresel adaletin önemini ve sürdürülebilirlik konularını kapsamlı bir şekilde inceleyecektir. Öğrenciler, çevresel krizlere müdahale yöntemlerini, iklim değişikliğinin toplumsal etkilerini ve çevresel politikaların sosyal hizmet uygulamaları üzerindeki rolünü öğreneceklerdir. Ayrıca, vaka çalışmaları ve uygulamalı projeler aracılığıyla ekolojik sosyal hizmet yaklaşımlarını pratiğe dökme fırsatı bulacaklardır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Tanıtım | |
2 | Ekolojik Teoriler ve Temel Kavramlar | |
3 | İnsan Hakları | |
4 | Güçlendirme Yaklaşımı | |
5 | Sürdürülebilir Kalkınma-1 | |
6 | Sürdürülebilir Kalkınma-2 | |
7 | Sosyal Hizmetin Küresel Gündemi | |
8 | Birleşmiş Milletlerin Küresel Gündemi | |
9 | Çevresel Adalet ve Sosyal Hizmet | |
10 | İklim Değişikliği ve Sosyal Hizmet | |
11 | Ekolojik Sağlık ve Toplum Refahı | |
12 | Örnek Çalışmalar-1 | |
13 | Örnek Çalışmalar-2 | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | McKinnon, J., & Alston, M. (2017). Ecological social work: Towards sustainability. Bloomsbury Publishing. Dominelli, L. (Ed.). (2018). The Routledge handbook of green social work. Routledge.Drolet, J., Wu, H., Taylor, M., & Dennehy, A. (2018). Social work and sustainable social development: Teaching and learning strategies for ‘green social work’curriculum. In Environmental Justice (pp. 74-89). Routledge.Peeters, J. (2012). The place of social work in sustainable development: Towards ecosocial practice. International Journal of Social Welfare, 21(3), 287-298. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | ||||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | ||||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | ||||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | ||||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | ||||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 48 | 48 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |