Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Veri Yapıları ve Algoritmalar | VBA 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. YÜKSEL YURTAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Dersin amacı öğrencilerin temel veri yapılarının tasarımı, analizi ve geliştirilmesi konusunda bilgi ve beceri sahip olmasını sağlamaktır. Veri yapılarının sınıflandırılması, algoritmaya giriş ve karmaşıklık analizi, listeler, yığıtlar, kuyruklar, ağaçlar, çizgeler ve yığınlar gibi temel veri yapıları ve türevleri, önemli sıralama algoritmalarının analizi, dinamik bellek ayırımı kullanarak program yazma konusuna vurgu yapmaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci temel algoritmalar ve veri yapıları bilgisine sahip olur. | ||
2 | Öğrenci Soyut Veri Yapılarınının tasarımını yapar ve önemini anlar. | ||
3 | Öğrenci özyineleme algoritmalarını kullanır. | ||
4 | Öğrenci bağlı liste ve ikili ağaçlar gibi bağlı yapılara hakim olur. | ||
5 | Yığın ve Sıra gibi veri yapılarına hakimiyet ile bu yapıların problem çözümünde kullanımını kavrar. | ||
6 | Değişik uygulama alanlarında veri yapılarının kullanılma ve karşılaştırabilme becerisi geliştirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri Yapıları ve Modelleri | |
2 | Algoritmik Program Tasarımı ve Analizi (Algoritma Karmaşıklığı) | |
3 | Özyineleme, Soyut Veri Yapıları | |
4 | Bağlı Listeler I | |
5 | Bağlı Listeler II | |
6 | Yığıtlar | |
7 | Kuyruklar | |
8 | Çizgeler I | |
9 | Çizgeler II | |
10 | Ağaçlar | |
11 | Dengeli Arama Ağaçları | |
12 | İkili Arama Ağaçları | |
13 | Sıralama Algoritmaları I | |
14 | Sıralama Algoritmaları II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Veri Biliminde matematik konusunda yeterli bilgi birikimine ve bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık veri bilimi problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | Bilimsel araştırma yapabilme yeteneği ile elde edilen bilgiyi derinlemesine analiz edebilir ve yorumlayabilir | ||||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel araştırmaların tasarlanması ve uygulanması konusunda yetkinliğe; karmaşık veri setlerini analiz etme ve yorumlama yeteneğine sahiptir | ||||||
4 | Eksik veya kısıtlı veri setleriyle çalışarak bilgiyi tamamlayabilir ve farklı disiplinlerden gelen bilgileri entegre edebilir | ||||||
5 | Veri bilimi ve analitiği problemlerini tanımlama ve çözme becerisi için gerekli programlama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapabilme, karmaşık problemlere yönelik çözüm stratejileri geliştirebilme, sorumluluk alma ve takım çalışmasına katkı sağlama becerisine sahiptir | ||||||
7 | Yenilikçi fikirler ve yöntemler geliştirme kabiliyetine; veri bilimi ve analitiği alanında veri işleme süreçlerinde yeni yaklaşımlar ortaya koyabilme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Gereksinim duyulan veri ve bilgileri tanımlama, erişme ve değerlendirme, veri yönetimi ve analitiği alanında yetkindir. | ||||||
9 | Veri bilimi ve analitiği alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilir, öğrenme ve yeni teknolojileri hızlı bir şekilde adapte edebilir | ||||||
10 | Yapılan çalışmaların sonuçlarını etkili bir şekilde aktarabilir ve teknik ve karmaşık konuları anlaşılır bir şekilde sunabilir | ||||||
11 | Veri bilimi ve analitiği uygulamalarının sosyal ve çevresel etkilerinin farkındadır ve bu bağlamda uyum sağlayabilir | ||||||
12 | Veri toplama, analiz etme ve raporlama süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında bilgi sahibidir; etik ilkeleri gözetir ve toplumun faydasını ön planda tutar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci temel algoritmalar ve veri yapıları bilgisine sahip olur. | ||||||||||||
2 | Öğrenci Soyut Veri Yapılarınının tasarımını yapar ve önemini anlar. | ||||||||||||
3 | Öğrenci özyineleme algoritmalarını kullanır. | ||||||||||||
4 | Öğrenci bağlı liste ve ikili ağaçlar gibi bağlı yapılara hakim olur. | ||||||||||||
5 | Yığın ve Sıra gibi veri yapılarına hakimiyet ile bu yapıların problem çözümünde kullanımını kavrar. | ||||||||||||
6 | Değişik uygulama alanlarında veri yapılarının kullanılma ve karşılaştırabilme becerisi geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|