Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nesnelerin İnterneti | BST 306 | 6 | 3 + 2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. HALENUR SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, nesnelerin interneti için donanım, yazılım ve bulut teknolojileri çözümlerinin öğrenilip nasıl verimli bir şekilde kullanılması gerektiğini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nesnelerin interneti kavramının öğrenilmesi | ||
2 | Çevrim içi akan verilerin nasıl toplanacağının incelenmesi | ||
3 | Büyük verilerin analiz edilmesi | ||
4 | İstatistiksel analiz yöntemlerinin öğrenilmesi | ||
5 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nesnelerin interneti (IoT) kavramı, nesne, internet ve anlam bakımından IoT vizyonu. Teknolojinin gelişim ivmesindeki hızlanma ve dönüşümde kısalan peryotlar. | |
2 | Büyük veri okyanusu. Veri tipleri ve analiz kavramı. Arama motoru, çevrim içi veri, sosyal medya, ekonomik, meteorolojik, güç şebekesi ağı. | |
3 | Veri madenciliği yöntemleri ve nesnelerin interneti uygulamaları | |
4 | IoT katmanları. Donanım teknolojisindeki gelişmeler ve IoT uygulamaları altyapısı. Gömülü sistem, sensörler, aktuator, kontrolcüler, entegreler ve yeni standartlar. | |
5 | IoT katmanları. İletişim teknolojileri, NFC, RFID, Bluetooth (BLE), Zigbee, Lora, Sigfox | |
6 | IoT katmanları. Nesnelerin Webi kavramı ve IPv6, Web servisleri, REST, Json, kavramsal web | |
7 | Smart city kavramı ve IoT. Anlık çevresel gözlemler, katılımcı vatandaşlık, akıllı ulaşım, su kalitesi, güç tüketimi yönetimi | |
8 | Endüstri 4.0 ve IoT ile kalite ve verimlilik artışı. | |
9 | Akıllı ulaşım ve IoT. Otonom araçlar, taşımacılık, trafik izleme ve ulaşımdaki kalite artışı. | |
10 | IoT için zaman serilerinin önemi, analiz yöntemleri ve uygulamaları | |
11 | Bulut ve büyük veri analiz uygulamaları | |
12 | IoT kavramının ekonomik değeri ve IoT kullanımının yaşayışımıza yansıyan ahlaki ve hukuksal boyutu. | |
13 | IoT kavramının ekonomik değeri ve IoT kullanımının yaşayışımıza yansıyan ahlaki ve hukuksal boyutu. | |
14 | IoT kavramının ekonomik değeri ve IoT kullanımının yaşayışımıza yansıyan ahlaki ve hukuksal boyutu. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi gibi bilişim konularında güçlü bir temel ve matematik alt yapısı oluşturma. | ||||||
2 | Bilgisayar programlama, sistem analizi, ağ yönetimi gibi teknik becerilerin geliştirilmesi. | ||||||
3 | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi. | ||||||
4 | Teknik konuları açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etme ve ekip içinde etkili iletişim kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi | ||||||
5 | Teknoloji trendlerini takip ederek ve yeni teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olarak sürekli olarak kendini geliştirme yeteneği kazandırma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nesnelerin interneti kavramının öğrenilmesi | |||||
2 | Çevrim içi akan verilerin nasıl toplanacağının incelenmesi | |||||
3 | Büyük verilerin analiz edilmesi | |||||
4 | İstatistiksel analiz yöntemlerinin öğrenilmesi | |||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|