Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ayrık Matematik | BST 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN DEMİRCİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN DEMİRCİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1.Matematiksel düşünceyi, sebep-sonuç ilişkisi oluşturmayı öğrenmek |
Dersin İçeriği | Bilgisayar mühendisliğindeki ve bilgisayar bilimlerindeki matematiksel tekniklere giriş,matematiksel mantık, indüksiyon, küme teorisi, bağıntılar, fonksiyonlar, cebirsel yapılar, graflar, ağaçlar ve eşleme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mantık ve mantıksal çıkarım temellerini öğrenir | ||
2 | Kümeler ve fonksiyonlarla ilgili temelleri öğrenir | ||
3 | Matematiksel sebep-sonuç ilişkisi, tümevarım ve yineleme temellerini öğrenir. | ||
4 | Sayma temellerini, permütasyon, kombinasyon teoremlerini öğrenir | ||
5 | Algoritma zaman karmaşıklığı hakkında bilgi sahibi olur. | ||
6 | Özyineli yapılar ve algoritmalar hakkında fikir sahibi olur | ||
7 | Bağıntılar ve özellikleri ile ilgili temellerini öğrenir. | ||
8 | Graf temellerini ve özelliklerini öğrenir ve belirli problemlerin çözümlerini temel veri yapısı olan graf ile gerçekleyebilir | ||
9 | Ağaç yapısını ve özelliklerini öğrenir | ||
10 | Matematik düşünce yapısı gelişir | ||
11 | Matematiksel yapıları diğer bilimlerde kullanır | ||
12 | Matematiksel çıkarsama yapabilir | ||
13 | Yazılan algoritmaların analizi konusunda fikir üretebilir | ||
14 | Çözümlerini algoritmik olarak ifade edebilir | ||
15 | Soyut düşünme yeteneğini kullanabilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kümeler | |
2 | Önermeler | |
3 | Argümanlar ve Sonuç Çıkarım Kuralları | |
4 | Niceleyiciler | |
5 | İç-İçe Niceleyiciler | |
6 | Kanıtlar | |
7 | Diğer Kanıt Yöntemleri | |
8 | Matematiksel Tümevarım | |
9 | Diziler | |
10 | Bağıntılar | |
11 | Algoritmalar | |
12 | Graf Teorisi | |
13 | Yollar ve Çevrimler | |
14 | Kombinasyonel Devreler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi gibi bilişim konularında güçlü bir temel ve matematik alt yapısı oluşturma. | ||||||
2 | Bilgisayar programlama, sistem analizi, ağ yönetimi gibi teknik becerilerin geliştirilmesi. | ||||||
3 | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi. | ||||||
4 | Teknik konuları açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etme ve ekip içinde etkili iletişim kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi | ||||||
5 | Teknoloji trendlerini takip ederek ve yeni teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olarak sürekli olarak kendini geliştirme yeteneği kazandırma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mantık ve mantıksal çıkarım temellerini öğrenir | |||||
2 | Kümeler ve fonksiyonlarla ilgili temelleri öğrenir | |||||
3 | Matematiksel sebep-sonuç ilişkisi, tümevarım ve yineleme temellerini öğrenir. | |||||
4 | Sayma temellerini, permütasyon, kombinasyon teoremlerini öğrenir | |||||
5 | Algoritma zaman karmaşıklığı hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
6 | Özyineli yapılar ve algoritmalar hakkında fikir sahibi olur | |||||
7 | Bağıntılar ve özellikleri ile ilgili temellerini öğrenir. | |||||
8 | Graf temellerini ve özelliklerini öğrenir ve belirli problemlerin çözümlerini temel veri yapısı olan graf ile gerçekleyebilir | |||||
9 | Ağaç yapısını ve özelliklerini öğrenir | |||||
10 | Matematik düşünce yapısı gelişir | |||||
11 | Matematiksel yapıları diğer bilimlerde kullanır | |||||
12 | Matematiksel çıkarsama yapabilir | |||||
13 | Yazılan algoritmaların analizi konusunda fikir üretebilir | |||||
14 | Çözümlerini algoritmik olarak ifade edebilir | |||||
15 | Soyut düşünme yeteneğini kullanabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |