Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Eğitiminde Çoklu Temsiller MAT 612 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ERCAN MASAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Büşra ÇAYLAN ERGENE

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilere farklı temsilleri kullanarak karşılaştıkları problemlere çok yönlü bakma, bu sayede değişik düşünce yollarını tecrübe etme imkanı sunmak, çoklu temsilleri kullanarak öğretim uygulamaları tasarlama becerisi kazandırmak

Dersin İçeriği

Temsil Kavramı ve Tarihsel Gelişimi, Temsil Etme Süreci ve Çoklu Temsiller, Çoklu Temsillerin Sınıflandırılması, Çoklu Temsillerin Öğrenme ve Öğretme Sürecindeki Yansımaları, Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Açısından Çoklu Temsiller, Çoklu Temsil Destekli Öğrenme Öğretme Ortamı Uygulamaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temsil kavramının ve çeşitlerinin tarihsel gelişimini bilir.
2 Temsil oluşturma sürecini tanır.
3 Çoklu temsillerin öğrenme-öğretme süreçlerine ilişkin derinlemesine bilgi sahibidir.
4 Alanda çoklu temsillerin kullanımını derinlemesine bilir.
5 Çoklu temsillerin kullanıldığı öğretim uygulamaları tasarlar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temsil Kavramı ve Tarihsel Gelişimi Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
2 Temsil Etme Süreci ve Çoklu Temsiller Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
3 Temsil Etme Süreci ve Çoklu Temsiller Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
4 Çoklu Temsillerin Sınıflandırılması Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
5 Çoklu Temsillerin Sınıflandırılması Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
6 Çoklu Temsillerin Öğrenme ve Öğretme Sürecindeki Yansımaları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
7 Çoklu Temsillerin Öğrenme ve Öğretme Sürecindeki Yansımaları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
8 Çoklu Temsillerin Öğrenme ve Öğretme Sürecindeki Yansımaları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
9 Çoklu Temsillerin Öğrenme ve Öğretme Sürecindeki Yansımaları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
10 Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Açısından Çoklu Temsiller Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
11 Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Açısından Çoklu Temsiller Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
12 Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Açısından Çoklu Temsiller Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
13 Çoklu Temsil Destekli Öğrenme Öğretme Ortamı Uygulamaları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
14 Çoklu Temsil Destekli Öğrenme Öğretme Ortamı Uygulamaları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) Bingölbali, E., Arslan, S., & Zembat, İ. Ö. (Ed.). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi. 519-537

2) Duval, R. (1999) Representation, Vision and Visualization: Cognitive Functions in Mathematical Thinking. Basic Issues for Learning. Proceedings of the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Cu-ernavaca, Morelos, México.

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır.
2 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ve disiplinlerarası alanlardaki kavram, kuram ve fikirleri derinlemesine öğrenir ve edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiyi özgün sonuç ve çıkarımlara ulaşmada etkin bir şekilde kullanır. X
3 Matematik eğitimi alanında sahip olduğu bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, bu bilgileri kullanarak alanda tespit ettiği bir ihtiyaç doğrultusunda nitel, nicel ve karma yöntemleri kullandığı özgün bilimsel araştırmalar tasarlar ve yürütür. X
4 Matematik eğitimi alanında özgün ve yenilikçi bir düşünce ve tasarım oluşturma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak yürütmede sorumluluk alır, bu doğrultuda alanındaki en az bir ulusal veya uluslararası hakemli dergide özgün bir bilimsel araştırma ortaya koyarak alanına katkıda bulunur. X
5 Matematik eğitimi alanında ki uzman kişilerle kurduğu iletişimde alana özgü konularda bilimsel bilgi, beceri ve yetkinliğini gösterecek sosyal beceriye sahip olur, alan konularını eleştirel bir bakış açısıyla tartışabilir ve görsel ve sözlü iletişim araçlarını etkili bir biçimde kullanırken gerektiğinde iletişimini en az bir yabancı dil ile sürdürür. X
6 Alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri toplumsal, bilimsel ve etik sorunların çözümünde kullanır ve bu yolla içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olmasına ve değerlerinin korunmasına katkıda bulunur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Temsil kavramının ve çeşitlerinin tarihsel gelişimini bilir. 5
2 Temsil oluşturma sürecini tanır.
3 Çoklu temsillerin öğrenme-öğretme süreçlerine ilişkin derinlemesine bilgi sahibidir.
4 Alanda çoklu temsillerin kullanımını derinlemesine bilir.
5 Çoklu temsillerin kullanıldığı öğretim uygulamaları tasarlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
Toplam 40
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 5 5
Final 1 8 8
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6