Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Eğitiminde Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Giderilmesi MAT 605 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MELEK MASAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Büşra ÇAYLAN ERGENE

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Kavram yanılgılarını tespit edilmesi, ortaya çıkış sebeplerinin araştırılması, önüne geçebilme yollarının aranması ve öğretim sürecinin öğrencilerde kavram yanılgısına yol açmamasının sağlanmasına yönelik becerilerin kazandırılması

 

Dersin İçeriği

Kavram tanımı ve matematiksel kavramların tanım olma ölçütleri, Kavram tanımlarına eğitim açısından bakış, Kavram yanılgıları ve kavram yanılgılarını belirleme yöntemleri, Kavram yanılgısı belirleme testleri ve özellikleri, Kavram yanılgılarını belirleme testleri ile ilgili yapılan çalışmalar, Kavram yanılgılarını giderme yöntemleri ve ilgili yapılan çalışmalar, Ülkemizde ve dünyanın diğer ülkelerinde kavram yanılgılarının giderilme yöntemlerinin incelenmesi

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematiksel kavramları öğrenme ve öğretme süreçleri kapsamında açıklar.
2 Öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarını belirler.
3 Öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarını gidermeyi bilir.
4 Kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik ulusal ve uluslararası çalışmalara hakim olur.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kavram tanımı ve matematiksel kavramların tanım olma ölçütleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
2 Kavram tanımlarına eğitim açısından bakış Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
3 Kavram yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
4 Kavram yanılgılarını belirleme yöntemleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
5 Kavram yanılgılarını belirleme yöntemleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
6 Kavram yanılgısı teşhis testleri ve özellikleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
7 Kavram yanılgılarını belirleme testleri ile ilgili yapılan çalışmalar Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
8 Kavram yanılgılarını belirleme testleri ile ilgili yapılan çalışmalar Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
9 Kavram yanılgılarının belirlenmesi Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
10 Kavram yanılgılarını giderme yöntemleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
11 Kavram yanılgılarını giderme yöntemleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
12 Kavram yanılgılarını giderme yöntemleri ile ilgili yapılan çalışmalar Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
13 Ülkemizde ve dünyanın diğer ülkelerinde kavram yanılgılarının giderilme yöntemlerinin incelenmesi Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
14 Ülkemizde ve dünyanın diğer ülkelerinde kavram yanılgılarının giderilme yöntemlerinin incelenmesi Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) Bingölbali, E. & Özmantar, M. F. (2009). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri, Pegem Akademi.

2) Özmantar, M. F., Bingölbali, E., ve Akkoç, H. (2008). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri (Edit.). Pegem Akademi: Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. X
2 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ve disiplinlerarası alanlardaki kavram, kuram ve fikirleri derinlemesine öğrenir ve edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiyi özgün sonuç ve çıkarımlara ulaşmada etkin bir şekilde kullanır. X
3 Matematik eğitimi alanında sahip olduğu bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, bu bilgileri kullanarak alanda tespit ettiği bir ihtiyaç doğrultusunda nitel, nicel ve karma yöntemleri kullandığı özgün bilimsel araştırmalar tasarlar ve yürütür. X
4 Matematik eğitimi alanında özgün ve yenilikçi bir düşünce ve tasarım oluşturma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak yürütmede sorumluluk alır, bu doğrultuda alanındaki en az bir ulusal veya uluslararası hakemli dergide özgün bir bilimsel araştırma ortaya koyarak alanına katkıda bulunur. X
5 Matematik eğitimi alanında ki uzman kişilerle kurduğu iletişimde alana özgü konularda bilimsel bilgi, beceri ve yetkinliğini gösterecek sosyal beceriye sahip olur, alan konularını eleştirel bir bakış açısıyla tartışabilir ve görsel ve sözlü iletişim araçlarını etkili bir biçimde kullanırken gerektiğinde iletişimini en az bir yabancı dil ile sürdürür. X
6 Alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri toplumsal, bilimsel ve etik sorunların çözümünde kullanır ve bu yolla içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olmasına ve değerlerinin korunmasına katkıda bulunur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Matematiksel kavramları öğrenme ve öğretme süreçleri kapsamında açıklar.
2 Öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarını belirler.
3 Öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarını gidermeyi bilir.
4 Kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik ulusal ve uluslararası çalışmalara hakim olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 10 10
Final 1 12 12
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6