Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Eğitiminde Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Giderilmesi | MAT 605 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELEK MASAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra ÇAYLAN ERGENE |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kavram yanılgılarını tespit edilmesi, ortaya çıkış sebeplerinin araştırılması, önüne geçebilme yollarının aranması ve öğretim sürecinin öğrencilerde kavram yanılgısına yol açmamasının sağlanmasına yönelik becerilerin kazandırılması
|
Dersin İçeriği | Kavram tanımı ve matematiksel kavramların tanım olma ölçütleri, Kavram tanımlarına eğitim açısından bakış, Kavram yanılgıları ve kavram yanılgılarını belirleme yöntemleri, Kavram yanılgısı belirleme testleri ve özellikleri, Kavram yanılgılarını belirleme testleri ile ilgili yapılan çalışmalar, Kavram yanılgılarını giderme yöntemleri ve ilgili yapılan çalışmalar, Ülkemizde ve dünyanın diğer ülkelerinde kavram yanılgılarının giderilme yöntemlerinin incelenmesi
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel kavramları öğrenme ve öğretme süreçleri kapsamında açıklar. | ||
2 | Öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarını belirler. | ||
3 | Öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarını gidermeyi bilir. | ||
4 | Kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik ulusal ve uluslararası çalışmalara hakim olur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavram tanımı ve matematiksel kavramların tanım olma ölçütleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
2 | Kavram tanımlarına eğitim açısından bakış | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
3 | Kavram yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
4 | Kavram yanılgılarını belirleme yöntemleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
5 | Kavram yanılgılarını belirleme yöntemleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
6 | Kavram yanılgısı teşhis testleri ve özellikleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
7 | Kavram yanılgılarını belirleme testleri ile ilgili yapılan çalışmalar | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
8 | Kavram yanılgılarını belirleme testleri ile ilgili yapılan çalışmalar | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
9 | Kavram yanılgılarının belirlenmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
10 | Kavram yanılgılarını giderme yöntemleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
11 | Kavram yanılgılarını giderme yöntemleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
12 | Kavram yanılgılarını giderme yöntemleri ile ilgili yapılan çalışmalar | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
13 | Ülkemizde ve dünyanın diğer ülkelerinde kavram yanılgılarının giderilme yöntemlerinin incelenmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
14 | Ülkemizde ve dünyanın diğer ülkelerinde kavram yanılgılarının giderilme yöntemlerinin incelenmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Bingölbali, E. & Özmantar, M. F. (2009). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri, Pegem Akademi. 2) Özmantar, M. F., Bingölbali, E., ve Akkoç, H. (2008). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri (Edit.). Pegem Akademi: Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ve disiplinlerarası alanlardaki kavram, kuram ve fikirleri derinlemesine öğrenir ve edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiyi özgün sonuç ve çıkarımlara ulaşmada etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Matematik eğitimi alanında sahip olduğu bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, bu bilgileri kullanarak alanda tespit ettiği bir ihtiyaç doğrultusunda nitel, nicel ve karma yöntemleri kullandığı özgün bilimsel araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
4 | Matematik eğitimi alanında özgün ve yenilikçi bir düşünce ve tasarım oluşturma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak yürütmede sorumluluk alır, bu doğrultuda alanındaki en az bir ulusal veya uluslararası hakemli dergide özgün bir bilimsel araştırma ortaya koyarak alanına katkıda bulunur. | X | |||||
5 | Matematik eğitimi alanında ki uzman kişilerle kurduğu iletişimde alana özgü konularda bilimsel bilgi, beceri ve yetkinliğini gösterecek sosyal beceriye sahip olur, alan konularını eleştirel bir bakış açısıyla tartışabilir ve görsel ve sözlü iletişim araçlarını etkili bir biçimde kullanırken gerektiğinde iletişimini en az bir yabancı dil ile sürdürür. | X | |||||
6 | Alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri toplumsal, bilimsel ve etik sorunların çözümünde kullanır ve bu yolla içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olmasına ve değerlerinin korunmasına katkıda bulunur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matematiksel kavramları öğrenme ve öğretme süreçleri kapsamında açıklar. | ||||||
2 | Öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarını belirler. | ||||||
3 | Öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarını gidermeyi bilir. | ||||||
4 | Kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik ulusal ve uluslararası çalışmalara hakim olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |