Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültür Ekonomisi ve Yönetimi | TDE 392 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Hilal Erdoğan Aksu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kültürel mirası koruma fikrinin gelişim süreçlerini tanıtmak, koruma düşüncesinin halk bilimi çalışmalarına katkısını yorumlamak ve folklor çalışmalarını kültürel mirası koruma kavramı ve koruma yolları açısından tartışmak. |
Dersin İçeriği | Kültürel miras ve koruma fikrinin kökleri, bu fikrin halk bilimi çalışmalarına etkisi, kültürel mirası koruma kavramına odaklı tartışmalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersin sonunda öğrenci kültür ekonomisi ve kültür yönetimiyle ilgili temel kavram ve yaklaşımları tartışıp yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kültürel miras, deneyim ekonomisi, yaratıcı sektörler, sürdürülebilir ekonomik kalkınma, fikri mülkiyet, kent markası gibi konuları farklı bakış açılarıyla yorumlayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Kültür endüstrisinin bileşenlerini analiz edebilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Halk bilimi ve ekonomi ilişkisini kavrar. | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür Ekonomisi, Kültür Endüstrisi kavramları ve Kültürel Miras Yönetimi ile İlişkisi | |
2 | Kültür Tüketim İlişkisi ve Popüler Kültür | |
3 | Coğrafi Tescil, Fikri Mülkiyet ve Marka | |
4 | Türkiye’de ve diğer ülkelerde kültür ekonomisi ve yönetimi | |
5 | Kültürel imge, Kültür ekonomisi bağlamında festivaller | |
6 | Kültürel miras, öz sanat alanları ve kültürel miras yönetimi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kentsel kültür ekonomisi, kent markaları, coğrafi işaretler | |
9 | Kentsel kültür ekonomisi, kent markaları, coğrafi işaretler | |
10 | Kentsel kültür ekonomisi, kent markaları, coğrafi işaretler | |
11 | Kültür ekonomisi ve medya | |
12 | Kültür turizmi | |
13 | Kültür ekonomisi ve sürdürülebilir ekonomik kalkınma | |
14 | Kültür ekonomisi ve sürdürülebilir ekonomik kalkınma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Özdemir, Nebi, Kültür Ekonomisi ve Yönetimi, Hacettepe Yay., Ankara 2012. Hesmondhalgh, David, The Cultural Industries, Sage Publications, London 2007. Adorno W., Theodor, Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İletişim Yay., çev.: N.Ünler, M.Tüzel, E.Gen, Ankara, 2008. Scott, Allen, The Cultural Economy of Cities, London 2000. Çelik, Abdurrahman, Kültür Endüstrisi, Literatür Yay., İstanbul 2011 Özdemir, Nebi, Medya Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2008. Ong, J. Walter, Sözlü ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojileşmesi, çev. S. Baron), Metis Yay., İstanbul 1995. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bu dersin sonunda öğrenci kültür ekonomisi ve kültür yönetimiyle ilgili temel kavram ve yaklaşımları tartışıp yorumlayabilir. |
2 | Kültürel miras, deneyim ekonomisi, yaratıcı sektörler, sürdürülebilir ekonomik kalkınma, fikri mülkiyet, kent markası gibi konuları farklı bakış açılarıyla yorumlayabilir. |
3 | Kültür endüstrisinin bileşenlerini analiz edebilir. |
4 | Halk bilimi ve ekonomi ilişkisini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |