Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Bilimi Turizm İlişkleri | TDE 481 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Hilal Erdoğan Aksu |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin yerel kültür unsurlarının turistik kullanımında uygulamalı halk bilimi disiplinin güncel tartışmalarından yararlanarak turistik bir mekâna ait somut olmayan kültürel mirasa dair bilgi edinmesi ve bu bilgiyi aktarım sürecinde turizm etkinliklerinden yararlanabilmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Uygulamalı halk bilimi ve SOKÜM Sözleşmesinde ortaya konulan görüşler doğrultusunda kültür turizmi konusunda fikir üretebilme |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültürel tanıtım odaklı düşünce geliştirirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Turizm etkinliklerinde yerel kültür unsurlarının doğru ve etkili biçimde kullanılması noktasında yaratıcı fikirler üretirler | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yerel kültür unsurlarının turistik kullanımında uygulamalı halk bilimi disiplininin güncel tartışmalarından yararlanırlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Bir turistik mekâna ait somut olmayan kültürel mirasına dair bilgi edinirler ve bu bilgiyi aktarım sürecinde turizm etkinliklerinden yararlanırlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Turizm Alanlarında Kültürel Animasyon ve Animatörlük | |
2 | Kültür Turizmi Konusunda UNESCO Yaklaşımı | |
3 | Yerel İmgeler: “Sizin Oranın Nesi Meşhur” | |
4 | Mekân: Sant Valentine Türbeleri | |
5 | Festivallerin Sunumu | |
6 | Festivallerin Sunumu | |
7 | Hayvan ve Kültür Turizmi: Panda ve Koala Örneği | |
8 | Masal ve Kültür Turizmi: Bremen Mızıkacıları | |
9 | Efsane ve Kültür Turizmi: Loreley | |
10 | Hediyelik Eşya Sektörü ve Yaratıcılık | |
11 | Tatil Köylerinde Oyun-Eğlence Paketleri | |
12 | Sit Alanlarından Mit Alanlarına: Piramitler | |
13 | Müze ve Kültür Turizmi | |
14 | Organik Tarım, Sağlık ve Kültür Turizmi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Özdemir, Nebi. Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayınları, 2008. Oğuz, M. Öcal. Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Geleneksel Yayınları, 2009. Özdemir, Nebi. Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayınları, 2008. Karaman, Abdullah, Kürşat Sayın, Alper Ateş (2018). Türkiye'nin Unesco Değerleri ve Turizm Potansiyeli. Eğitim Yay. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | ||||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | ||||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kültürel tanıtım odaklı düşünce geliştirirler. | ||||||||||||||
2 | Turizm etkinliklerinde yerel kültür unsurlarının doğru ve etkili biçimde kullanılması noktasında yaratıcı fikirler üretirler | ||||||||||||||
3 | Yerel kültür unsurlarının turistik kullanımında uygulamalı halk bilimi disiplininin güncel tartışmalarından yararlanırlar. | ||||||||||||||
4 | Bir turistik mekâna ait somut olmayan kültürel mirasına dair bilgi edinirler ve bu bilgiyi aktarım sürecinde turizm etkinliklerinden yararlanırlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |