Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Kültür, Medya ve Folklor | TDE 385 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Hilal Erdoğan Aksu |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türk halk bilimi ve dijital kültür arasındaki ilişkileri netlore, internet folkloru, netnografi ve dijital etnografi terimleri çerçevesinde ortaya koymak ve dijital kültürdeki folklor ürünleri üzerinde değerlendirmelerde bulunmak. |
Dersin İçeriği | Geleneksel halk kültürü ve dijital kültürün birbirinden çok farklı alanlar olarak görülmesinin aksine bu iki alanın birbirini etkilemesi, medya ve dijital dünyanın folkloru bir yandan tehlikeye sokarken öte yandan yeni bir folklor üretmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler dijital kültür ve folklor ürünleri arasındaki ilişkiyi kavrarlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Öğrenciler dijital kültürdeki folklor ifadeleri hakkında bilgi sahibi olurlar. | Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Medya ve halk bilimi arasındaki ilişkiyi kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Örnek Olay, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital Kültür, Netlore, İnternet Folkloru Nedir? | |
2 | Dijital Kültür, Netlore, İnternet Folkloru Nedir? | |
3 | Dünyada Dijital Kültür ve Folklor Üzerine Çalışmaları | |
4 | Türkiye’de Dijital Kültür ve Folklor Üzerine Çalışmalar | |
5 | Dijital Kültürde Monografi | |
6 | Dijital Kültürde Köy Monografileri | |
7 | Sanal Ortam ve Mezar Ziyaretleri | |
8 | Sanal Ortamda Mizah | |
9 | Dijital Kültür ve Folklor İcraları | |
10 | Dijital Kültürde Kent Efsaneleri | |
11 | Netnografi ya da Dijital Etnografi | |
12 | Dijital Hikâye Anlatıcılığı | |
13 | Yemek Kültürü ve İnternet | |
14 | Dijital Kültür ve Folklorik İfadeler, Dijital Kültür ve Folklorun Aktarımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İnternet Folkloru: Netlore ve Netnografi. Yay. Hzl. M. Öcal Oğuz vd. Ankara: Geleneksel Yay. 2018. Blank, Trevor J., ed.Folklore and the Internet: Vernacular Expression in a Digital World. Logan: Utah State University Press, 2009. Özdemir, Mehmet (ed.) (2019). Dijital Kültür, İstanbul: Arı Sanat. Balcı, Fatih (ed.) (2020). Dijital Kültür-2. İstanbul: Arı Sanat. Durmaz, Uğur (ed.) (2021). Dijital Kültür-3. İstanbul: Arı Sanat. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | ||||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | ||||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler dijital kültür ve folklor ürünleri arasındaki ilişkiyi kavrarlar. | ||||||||||||||
2 | Öğrenciler dijital kültürdeki folklor ifadeleri hakkında bilgi sahibi olurlar. | ||||||||||||||
3 | Medya ve halk bilimi arasındaki ilişkiyi kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |