Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Komparatistiğin Temelleri | ADE 432 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere komparatistiğin temellerini tanıtarak, çağın konsepti olan bu alanda yapabilmeleri için gerekli olan temel alan bilgisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği, komparatistiğin ortaya çıkışını, tarihsel gelişimini, ekollerini, temel eğilim ve yönelimlerini, bu alanın verileri ışığında benimsenen çalışma yöntemlerini incelemek ve bu alanda yapılan çalışmalardan örnekleri değerlendirmektir. Ayrıca öğrencilerin yapacağı sunumlar da dersin içeriğinin bir parçasıdır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Komparatistiğin ortaya çıkışı ve günümüze kadarki tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Komparatistiğin kavramsal kökenlerini öğrenir ve komparatistiğin tanımını yapabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Komparatistiğin genel edebiyatbilimiyle ilişkisini ve 21. Yüzyılda komparatistiğin Türkoloji açısından önemini kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Komparatistiğin temel ekollerini ve yöntemlerini kuramsal açıdan öğrenirler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Edindikleri kuramsal bilgileri, seçilen örnek komparatistik çalışmalarının birlikte değerlendirilmesiyle uygulamada da görerek pekiştirir ve kendileri de komparatistik çalışmaları yapabilir. | Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Komparatistik kavramına giriş | |
2 | Komparatistiğin ortaya çıkışı | |
3 | Komparatistiğin öncüleri ve Goethe’nin “Weltliteratur” kavramı | |
4 | Komparatistiğin tarihsel gelişimi | |
5 | Komparatistiğin tanımlanması. Genel ve karşılaştırmalı edebiyatbilim | |
6 | Komparatistiğin 21. Yüzyılda Germanistik açısından önemi ve komparatistiğin temel ekolleri (Fransız-Amerikan-Alman ekolleri) | |
7 | Komparatistiğin temel araştırma yöntemleri | |
8 | Seçilmiş örnek komparatistik çalışmalarını birlikte değerlendirme | |
9 | Seçilmiş örnek komparatistik çalışmalarını birlikte değerlendirme | |
10 | Seçilmiş örnek komparatistik çalışmalarını birlikte değerlendirme | |
11 | Öğrenci sunumları | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dersle İlgili Kitaplar: 1. Gürsel Aytaç, Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Say Yay., İstanbul, 2003. 2. Binnaz Baytekin, Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim, Sakarya Üni. Yay., Sakarya. 3. Funda Kızıler Emer, “Karşılaştırmalı Edebiyatbilimine Genel Bir Bakış”, IBAD International Scientific Researches Association-Journal, 20-23.Nisan.2017, s. 153-160. Dersle İlgili Makaleler: 1. Gürsel Aytaç, Genel Edebiyat Bilimi, Say Yay., İstanbul, 2009. 2. Kamil Aydın, Karşılaştırmalı Edebiyat, Birey Yay., İstanbul, 2008. 3. Rene Wellek-Austin Warren, Edebiyatbiliminin Temelleri, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay. 4. Cemal Sakallı, Karşılaştırmalı Yazın Bilim ve Yazınlararasılık, Sanatlararasılık Üzerine, Seçkin Yay., 2006. 5. Akşit Göktürk, Okuma Uğraşı, YKY, İstanbul, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | ||||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | ||||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Komparatistiğin ortaya çıkışı ve günümüze kadarki tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
2 | Komparatistiğin kavramsal kökenlerini öğrenir ve komparatistiğin tanımını yapabilir. | ||||||||||||||
3 | Komparatistiğin genel edebiyatbilimiyle ilişkisini ve 21. Yüzyılda komparatistiğin Türkoloji açısından önemini kavrar. | ||||||||||||||
4 | Komparatistiğin temel ekollerini ve yöntemlerini kuramsal açıdan öğrenirler. | ||||||||||||||
5 | Edindikleri kuramsal bilgileri, seçilen örnek komparatistik çalışmalarının birlikte değerlendirilmesiyle uygulamada da görerek pekiştirir ve kendileri de komparatistik çalışmaları yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |