Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | TDE 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler disiplinli çalışma ilkelerini benimser. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Lisans üstü çalışmaları için gerekli bilgi, beceri ve tecrübeyi kazanır. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Akademik çalışmaların özelliklerini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Araştırma, derleme ve uygulama yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgi verme. | Bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinmek. |
2 | Klasik yöntem ve APA tekniğiyle kaynak ve dipnot gösterimi. | Bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinmek. |
3 | Genel tez yazım planı: takdim/giriş (kapak sayfası, özet, summary, teşekkür, içindekiler). | Bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinmek. |
4 | Genel tez yazım planı: metin bölümlerini (giriş, gelişme, sonuç) gösterme şekilleri, şekil ve tabloların gösterimi, sembol ve kısaltmaların önemi. | Bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinmek. |
5 | Bitirme tezinde kullanılması gereken dil ve üslûp. | Bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinmek. |
6 | Bitirme tezi konusuna ait amaçların belirlenmesi ve bu amaçlar doğrultusunda plan hazırlanması, | Bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinmek. |
7 | Çalışmanın belirlenen amaç ve planlar doğrultusunda incelenmesi. | Elde edilen verileri bilimsel ölçütler ile değerlendirmek. |
8 | Çalışmanın belirlenen amaç ve planlar doğrultusunda incelenmesi. | Elde edilen verileri bilimsel ölçütler ile değerlendirmek. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Çalışmanın belirlenen amaç ve planlar doğrultusunda incelenmesi. | Elde edilen verileri bilimsel ölçütler ile değerlendirmek. |
11 | Çalışmanın belirlenen amaç ve planlar doğrultusunda incelenmesi. | Elde edilen verileri bilimsel ölçütler ile değerlendirmek. |
12 | Çalışmanın belirlenen amaç ve planlar doğrultusunda incelenmesi. | Elde edilen verileri bilimsel ölçütler ile değerlendirmek. |
13 | Çalışmanın belirlenen amaç ve planlar doğrultusunda incelenmesi. | Elde edilen verileri bilimsel ölçütler ile değerlendirmek. |
14 | Çalışmanın belirlenen amaç ve planlar doğrultusunda incelenmesi. | Elde edilen verileri bilimsel ölçütler ile değerlendirmek. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğrencinin tez konusuyla alakalı makale ve kitaplar |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | ||||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | ||||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler disiplinli çalışma ilkelerini benimser. | ||||||||||||||
2 | Lisans üstü çalışmaları için gerekli bilgi, beceri ve tecrübeyi kazanır. | ||||||||||||||
3 | Akademik çalışmaların özelliklerini kavrar. | ||||||||||||||
4 | Araştırma, derleme ve uygulama yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 252 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,08 | ||
dersAKTSKredisi | 10 |