Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Anlatıları | TDE 355 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN, |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA, Arş. Gör. Dr. Hilal Erdoğan AKSU |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Türk halk anlatılarından masallar, hikayeler, destanlar vb. konular hakkında bilgiler vermek. |
Dersin İçeriği | Masal, halk hikayesi, fıkra, destan vb. halk anlatıları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Masal, hikaye, destan vb.kavramları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bu kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Bu kavramları analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Halk anlatılarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Masal kavramı | Saim Sakaoğlu, Masal Araştırmaları, Akçağ Yayınları |
2 | Masal çeşitleri | Saim Sakaoğlu, Masal Araştırmaları, Akçağ Yayınları |
3 | Meşhur masallar | Saim Sakaoğlu, Masal Araştırmaları, Akçağ Yayınları |
4 | Türk halk hikayeleri | Ali Berat Alptekin, Halk Hikayelerinin Motif Yapısı, Akçağ Yayınları |
5 | Halk hikayelerinin sınıflandırması | Ali Berat Alptekin, Halk Hikayelerinin Motif Yapısı, Akçağ Yayınları |
6 | Hikaye incelemeleri | Ali Berat Alptekin, Halk Hikayelerinin Motif Yapısı, Akçağ Yayınları |
7 | Fıkra kavramı | Dursun Yıldırım, Türk Edebiyatında Bektaşi Fıkraları, Akçağ Yayınları |
8 | Meşhur fıkra kahramanları | Dursun Yıldırım, Türk Edebiyatında Bektaşi Fıkraları, Akçağ Yayınları |
9 | İslamiyet öncesi Türk destanları | Özkul Çobanoğlu, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yayınları |
10 | İslamiyet sonrası Türk destanları | Özkul Çobanoğlu, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yayınları |
11 | Destan incelemeleri | Özkul Çobanoğlu, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yayınları |
12 | Dede Korkut Hikayeleri | Muharrem Ergin, Dede Korkut Hikayeleri |
13 | Dede Korkut Hikayelerinin şekil ve içerik özellikleri | Selçuk Kırbaç, Dede Korkut Hikayeleri |
14 | Dede Korkut Hikayeleri metin incelemeleri | Muharrem Ergin, Dede Korkut Hikayeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Açıköğretim Fakültesi Ders Notları |
Ders Kaynakları | ARTUN,Erman; Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Yayınları, Adana,2011 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | ||||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | ||||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Masal, hikaye, destan vb.kavramları tanır. | ||||||||||||||
2 | Bu kavramları tanımlar. | ||||||||||||||
3 | Bu kavramları analiz eder. | ||||||||||||||
4 | Halk anlatılarını sınıflandırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |