Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Oyun ve Müzik Folkloru | TDE 367 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA, Arş. Gör. Dr. Hilal Erdoğan AKSU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Oyun kavramı, oyun kavramının nitelikleri, Türklerde oyun kavramı ve tanımı, Türk oyun çeşitleri, dans kavramı ve tanımı, Türk raksı, Türk halk oyunlarının kökeni, Türk halk oyunlarının çeşitleri, Türk halk oyunları üzerine yapılan çalışmalar, müzik folkloru, Türk müziği türleri, tarihî Türk müziği, ananevî Türk müziği, klasik Türk müziği ve diğer Türk müziği türleri hakkında öğrencileri bilgi sahibi yapmak. |
Dersin İçeriği | Oyun kavramı, oyun kavramının nitelikleri, Türklerde oyun kavramı ve tanımı, Türk oyun çeşitleri, dans kavramı ve tanımı, Türk raksı, Türk halk oyunlarının kökeni, Türk halk oyunlarının çeşitleri, Türk halk oyunları üzerine yapılan çalışmalar, müzik folkloru, Türk müziği türleri, tarihî Türk müziği, ananevî Türk müziği, klasik Türk müziği ve diğer Türk müziği türleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyun kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İnsan ve oyun arasındaki ilişkiyi analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Oyunları sınıflandırır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Türk oyun ve müziğini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bölgelere ve kültürlere göre müzik türlerini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Müzik aletlerinin ve bölgelere sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyun kavramı | Kaynak kitaplardan konu takibi |
2 | Oyun kavramının nitelikleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
3 | Türklerde oyun kavramı | Kaynak kitaplardan konu takibi |
4 | Türk oyun çeşitleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
5 | Dans kavramı tanımı ve çeşitleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
6 | Türk halk oyunlarının kökeni | Kaynak kitaplardan konu takibi |
7 | Türk halk oyunları üzerine yapılan çalışmalar | Kaynak kitaplardan konu takibi |
8 | Müzik folkloru | Kaynak kitaplardan konu takibi |
9 | Türk müziği | Kaynak kitaplardan konu takibi |
10 | Türk müziği türleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
11 | Klasik Türk müziği | Kaynak kitaplardan konu takibi |
12 | Türk müziğinde kullanılan çalgılar | Kaynak kitaplardan konu takibi |
13 | Önemli müzik adamları | Kaynak kitaplardan konu takibi |
14 | Önemli müzik adamları | Kaynak kitaplardan konu takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | AND, Metin; Oyun ve Bügü, Türk kültüründe Oyun Kavramı, İş Bank, Kültür Yay.:144, Baha Matbaası İstanbul, 1974. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | ||||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | ||||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Oyun kavramını tanımlar. | ||||||||||||||
2 | İnsan ve oyun arasındaki ilişkiyi analiz eder. | ||||||||||||||
3 | Oyunları sınıflandırır. | ||||||||||||||
4 | Türk oyun ve müziğini analiz eder. | ||||||||||||||
5 | Bölgelere ve kültürlere göre müzik türlerini sınıflandırır. | ||||||||||||||
6 | Müzik aletlerinin ve bölgelere sınıflandırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |