Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Kültüründe Simgeler | TDE 364 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA, Arş. Gör. Dr. Hilal Erdoğan AKSU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kültürel Simgelerin Milli Kültürlerin Evrenselleşmesindeki Rolünü Fark ettirmek. |
Dersin İçeriği | İşaret, sembol, damga, arma, amblem, mühür, tuğra, piktogram, ikon, logo, marka gibi temel kavramlar. Kültür ve simge arasındaki ilişki (gelenek, kut, kutsal, kült, mit vb. kavramlar), Dil ve simge ilişkisi, geçiş dönemleri ve simge ilişkisi, bayramlar, törenler, kutlamalar ve simge ilişkisi, halk oyunları ve simge ilişkisi, giyim, kuşam, süslenme ve simge ilişkisi, mimari ve simge ilişkisi, beden ve simge ilişkisi, devlet ve millet simgeleri, evren ve simge ilişkisi, el sanatları ve simge ilişkisi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültür kavramını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kültürel unsurları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kültür simge ilişkisini kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Simgelerin kültürel değerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar(İşaret, sembol, damga, arma, amblem, mühür, tuğra, piktogram, ikon, logo, marka) | Kaynak kitaplardan konu takibi |
2 | Türk Kültürü ve simge arasındaki ilişki (gelenek, kut, kutsal, kült, mit vb. kavramların açıklanması), | Kaynak kitaplardan konu takibi |
3 | Türk Dili ve simge ilişkisi (Resim yazısından günümüze alfabe işaretleri) | Kaynak kitaplardan konu takibi |
4 | Türk halk oyunları ve simge ilişkisi | Kaynak kitaplardan konu takibi |
5 | Türk giyim, kuşam, süslenmesi ve simge ilişkisi, | Kaynak kitaplardan konu takibi |
6 | Bayramlar, törenler, kutlamalar ve simge ilişkisi, | Kaynak kitaplardan konu takibi |
7 | Türk mimarisi ve simge ilişkisi | Kaynak kitaplardan konu takibi |
8 | Beden ve simge ilişkisi | Kaynak kitaplardan konu takibi |
9 | Türk devlet ve millet simgeleri, | Kaynak kitaplardan konu takibi |
10 | Türklerin evreni simgeleştirtmesi | Kaynak kitaplardan konu takibi |
11 | Türk el sanatları ve simge ilişkisi | Kaynak kitaplardan konu takibi |
12 | Türk el sanatları ve simge ilişkisi | Kaynak kitaplardan konu takibi |
13 | Türk el sanatları ve simge ilişkisi | Kaynak kitaplardan konu takibi |
14 | Türk el sanatları ve simge ilişkisi | Kaynak kitaplardan konu takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -KOCA, Selçuk Kürşad (2012), Türk Kültüründe Sembollerin Dili, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Basılmamış Doktora Tezi, Sakarya. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | ||||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | ||||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kültür kavramını bilir. | ||||||||||||||
2 | Kültürel unsurları bilir. | ||||||||||||||
3 | Kültür simge ilişkisini kurar. | ||||||||||||||
4 | Simgelerin kültürel değerini öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |