Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Bilimi Yöntemleri | TDE 273 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA, Arş. Gör. Dr. Hilal Erdoğan AKSU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Araştırma yöntemleri hakkında bilgi vermek, halk biliminde kullanılan eski ve modern yöntemleri anlatmak, bu yöntemlerle ilgili uygulamalar yapmak |
Dersin İçeriği | Bilim ve araştırma kavramı, araştırmada kullanılan yöntemler, halk bilimi çalışmalarında kullanılan yöntemler ve bu yöntemlerin uygulanması |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırma kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Araştırma yöntemlerini tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Halk biliminde kullanılan yöntemleri öğrenir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Bu yöntemleri uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
5 | Yöntemlerin farklarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve bilimsel araştırma kavramı | KÖKTAN,Yavuz; Araştırma metod ve Teknikleri Ders Notları, Sakarya Kitapevi,Sakarya,2005" kitabı ve Halkbilimi Kuramları ve araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Özkul Çobanoğlu, Akçağ yay. Ankara,2007" kitabından ilgili bölümün okunması |
2 | Araştırmada temel kavramlar | KÖKTAN,Yavuz; Araştırma metod ve Teknikleri Ders Notları, Sakarya Kitapevi,Sakarya,2005" kitabı veHalkbilimi Kuramları ve araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Özkul Çobanoğlu, Akçağ yay. Ankara,2007" kitabından ilgili bölümün okunması |
3 | Araştımanın aşamaları | KÖKTAN,Yavuz; Araştırma metod ve Teknikleri Ders Notları, Sakarya Kitapevi,Sakarya,2005" kitabı veHalkbilimi Kuramları ve araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Özkul Çobanoğlu, Akçağ yay. Ankara,2007" kitabından ilgili bölümün okunması |
4 | Veri toplama teknikleri | KÖKTAN,Yavuz; Araştırma metod ve Teknikleri Ders Notları, Sakarya Kitapevi,Sakarya,2005" kitabı veHalkbilimi Kuramları ve araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Özkul Çobanoğlu, Akçağ yay. Ankara,2007" kitabından ilgili bölümün okunması |
5 | Yazılı kaynaklar | KÖKTAN,Yavuz; Araştırma metod ve Teknikleri Ders Notları, Sakarya Kitapevi,Sakarya,2005" kitabı veHalkbilimi Kuramları ve araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Özkul Çobanoğlu, Akçağ yay. Ankara,2007" kitabından ilgili bölümün okunması |
6 | Gözlem | KÖKTAN,Yavuz; Araştırma metod ve Teknikleri Ders Notları, Sakarya Kitapevi,Sakarya,2005" kitabı ve Halkbilimi Kuramları ve araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Özkul Çobanoğlu, Akçağ yay. Ankara,2007" kitabından ilgili bölümün okunması |
7 | Anket | KÖKTAN,Yavuz; Araştırma metod ve Teknikleri Ders Notları, Sakarya Kitapevi,Sakarya,2005" kitabı ve Halkbilimi Kuramları ve araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Özkul Çobanoğlu, Akçağ yay. Ankara,2007" kitabından ilgili bölümün okunması |
8 | Mülakat | KÖKTAN,Yavuz; Araştırma metod ve Teknikleri Ders Notları, Sakarya Kitapevi,Sakarya,2005" kitabı ve Halkbilimi Kuramları ve araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Özkul Çobanoğlu, Akçağ yay. Ankara,2007" kitabından ilgili bölümün okunması |
9 | Halk biliminde yöntem | Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar I, II, III, Öcal Oğuz ve diğerleri, Geleneksel Yay., 2008" kitapları ve "OĞUZ, Öcal; Türk Dünyası Halk Biliminde Yöntem Sorunları,Akçağ Yay. Ankara, 2000 |
10 | Halk biliminde varyant versiyon sorunu | Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar I, II, III, Öcal Oğuz ve diğerleri, Geleneksel Yay., 2008" kitapları ve "OĞUZ, Öcal; Türk Dünyası Halk Biliminde Yöntem Sorunları,Akçağ Yay. Ankara, 2000 |
11 | Türk dünyası foklorunda yeni yöntem arayışları | OĞUZ, Öcal; Türk Dünyası Halk Biliminde Yöntem Sorunları,Akçağ Yay. Ankara, 2000 |
12 | Türk dünyası foklorunda yeni yöntem arayışları | OĞUZ, Öcal; Türk Dünyası Halk Biliminde Yöntem Sorunları,Akçağ Yay. Ankara, 2000 |
13 | Halk biliminde yeni yöntemler ve Köroğlu | OĞUZ, Öcal; Türk Dünyası Halk Biliminde Yöntem Sorunları,Akçağ Yay. Ankara, 2000 |
14 | Halk biliminde yeni yöntemler ve Aşık edebiyatı | OĞUZ, Öcal; Türk Dünyası Halk Biliminde Yöntem Sorunları,Akçağ Yay. Ankara, 2000 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | KÖKTAN,Yavuz; Araştırma metod ve Teknikleri Ders Notları, Sakarya Kitapevi,Sakarya,2005 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | ||||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | ||||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Araştırma kavramını tanımlar. | ||||||||||||||
2 | Araştırma yöntemlerini tanır. | ||||||||||||||
3 | Halk biliminde kullanılan yöntemleri öğrenir. | ||||||||||||||
4 | Bu yöntemleri uygular. | ||||||||||||||
5 | Yöntemlerin farklarını açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Proje / Tasarım | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |