Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Diksiyon | TDE 379 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yeni Türk Edebiyatına Giriş |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk dilinin doğru ve etkili bir şekilde kullanımını sağlamak, belirli bir konuda konuşma hazırlama ve sunma becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Doğru ve etkili konuşmak, konuşma kusurlarını belirlemek, Türk edebiyatındaki seçme metinlerden yola çıkarak uygulamalar yapmak, konuşma hazırlamak ve sunmak dersin |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk dilinin yazılı ve sözlü kurallarını sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Konuşma kusurlarını örnekler vererek gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Doğru ve etkili konuşma tekniklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tespit edilen bir konuda konuşma hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Sesin eğitilmesi ve vücut dilinin kullanılması hakkında bilgileri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Konuşma yanlışlarını tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Sözlü anlatım türlerinin kurallarını sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dinleme. İşitmek ve dinlemek. Dinleme çeşitleri: Dikkatli dinleme, doğru dinleme, eleştirel dinleme). Dinleme ve not alma. | Dinlediğini not alma konusunda alıştırma yapılacak |
2 | Konuşma sanatı. Konuşmanın insan hayatındaki yeri ve önemi. Konuşma kuralları. | Seçilen bir konuda konuşma hazırlanacak. |
3 | Doğru ve etkili konuşma için kullanılan yöntem ve teknikler | Doğru ve etkili konuşma yöntemleri araştırılacak. |
4 | Konuşma kusurları. | Konuşma kusurları araştırılacak. |
5 | Diksiyon ve önemi. Diksiyon ne demektir? Diksiyon terimleri (Diction terms) üzerinde çalışma. Söyleniş bozukluları. | Diksiyon hakkında bilgi edinilecek. |
6 | Ses eğitimi yöntemi. Sesin yerleşmesi, sesin oturması, alıştırmalar. | OBİS´e yüklenen metinlerle ses alıştırmaları yapılacak. |
7 | Konuşmada vücut dilini kullanma ve alıştırmalar. | Vücut diliyle ilgili araştırmalar yapılacak. |
8 | Sözlü anlatımda (oral expression) vurgu ve tonlamanın önemi, ulamayla ilgili yanlışlar. | Vurgu ve tonlama alıştırmaları yapılacak. |
9 | ARA SINAV | |
10 | Değer sözcükleri, aklî ve duygusal değer sözcükleri, (words of idea values). | Değer sözcükleri hakkında bilgi edinilecek. |
11 | Sesli okuma, sesli okumanın kuralları. Şiir okuma sanatı. | OBİS´e yüklenen şiirler üzerinde okuma alıştırmaları yapılacak. |
12 | Türkçenin doğru kullanımı, Türkçe´deki konuşma yanlışları. | Kouşma yanlışları hakkında araştırma yapılacak. |
13 | Konuşmanın plânlanması, konuşma çeşitleri (okuma, ezber, serbest). | Okuma, ezber ve serbest konuşma örnekleri hazırlanacak. |
14 | Sözlü anlatın türleri: Karşılıklı konuşmalar (diyalog, görüşme (mülâkat), topluluk karşısında konuşma (konferans, nutuk (söylev)), tartışmalı konuşmalar (tartışma, münazara, açık oturum, panel, forum). Uygulamalar. | OBİS´e yüklenen konularda münazara hazırlanacak. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Yazılı ve Sözlü Anlatım, Şerif Aktaş, Osman Gündüz. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türk dilinin yazılı ve sözlü kurallarını sıralar. |
2 | Konuşma kusurlarını örnekler vererek gösterir. |
3 | Doğru ve etkili konuşma tekniklerini bilir. |
4 | Tespit edilen bir konuda konuşma hazırlar. |
5 | Sesin eğitilmesi ve vücut dilinin kullanılması hakkında bilgileri sıralar. |
6 | Konuşma yanlışlarını tespit eder. |
7 | Sözlü anlatım türlerinin kurallarını sıralar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |