Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Şehirleri II (Asya - Afrika) | TAR 358 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
||||||||||||||||||||||||||||
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Dili | Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET YAŞAR ERTAŞ | ||||||||||||||||||||||||||||
Dersi Verenler | |||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Yardımcıları | - |
||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kategorisi | Diğer | ||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Anadolu, Arap Coğrafyası ve Afrika’daki Osmanlı şehirlerini tarihi, coğrafi, mimari, kültürel ve demografik açıdan kültürü ve demografik açıdan öğretmek. |
||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | -Osmanlı dönemi şehirleşme sürecini anlama | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | -Osmanlı şehirlerindeki çok kültürlü yapının tarihsel rolünü düşünme | Soru-Cevap, | |
3 | -Osmanlı toplumsal yapısını şehirler üzerinden analizini yapma | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | |
4 | -Osmanlı harita bilgisini artırma | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | -Osmanlı harita bilgisini artırma | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları | Osman Gümüşçü, Tarihi Coğrafya -Donald Edgar Pitcher, Osmanlı İmparatorluğu’nun Tarihsel Coğrafyası -Diyanet İslam Ansiklopedisi -Evliya Çelebi Seyahatnamesi -Pars Tuğlacı, Osmanlı Şehirleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | -Osmanlı dönemi şehirleşme sürecini anlama | |||||||||||
2 | -Osmanlı şehirlerindeki çok kültürlü yapının tarihsel rolünü düşünme | |||||||||||
3 | -Osmanlı toplumsal yapısını şehirler üzerinden analizini yapma | |||||||||||
4 | -Osmanlı harita bilgisini artırma | |||||||||||
5 | -Osmanlı harita bilgisini artırma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |