Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Dünya Tarihi | TAR 305 | 5 | 4 + 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ, Prof.Dr. HALUK SELVİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fransız ihtilali ve sonuçlarının dünya üzerindeki etkileri, I. Dünya Savaşı süreci ve II. Dünya Savaşı’na kadar ki süreç hakkında ayrıntılı bilgi vermek; II. Dünya Savaşı ile 1960 dönemine kadar dünyanın genel durumu hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Fransız ihtilali ile II. Dünya Savaşı arasında Dünya üzerinde meydana gelen gelişmeler; II. Dünya Savaşı öncesinde İtalya ve Almanya’daki fikirler, Savaşın cepheleri ve Sovyet yayılması, savaş sırasında yapılan konferanslar ve savaşın sona ermesi ile yapılan antlaşmalar, Savaş sonrasında oluşan paktlar, Orta Doğu’daki gelişmeler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fransız ihtilali ve sonuçlarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Avrupa’da bu sırada ortaya çıkan fikir akımlarının genel özelliklerini ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | 20. yüzyılda sömürgecilik ile ilgili gelişmeleri anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | I. Dünya Savaşı öncesi Avrupa ve Dünya’daki genel durumu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | I. Dünya Savaşı öncesinde ve sonrasında yaşanan gelişmeleri değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Savaş sonrası gelişmeler ve II. Dünya Savaşı’na kadarki dönemi karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | II. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | II. Dünya Savaşı sırasında açılan cepheleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
9 | Savaş sırasındaki konferanslar savaş sonrasındaki anlaşmaları karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
10 | Nato ve Varşova Paktlarının kurulmasını sebep olan gelişmeleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
11 | Savaş sonrası orta doğudaki gelişmeleri değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
12 | 1950-60 arası dünyadaki siyasî gelişmeleri yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fransız İhtilali, 19. Yüzyıl fikir akımları ve dünyaya etkileri | |
2 | Üçlü itilaf ve Üçlü İttifak sisteminin kuruluşu, 20. yüzyılda sömürgecilik faaliyetleri, Osmanlı devletinin takip ettiği denge politikaları | |
3 | I. Dünya Savaşı öncesi Avrupa’nın ve Dünya’nın genel görünümü, I. Dünya Savaşı’nın çıkması | |
4 | I. Dünya Savaşı sırasındaki gelişmeler, I. Dünya Savaşı sonunda dünyanın genel görünümü | |
5 | 1919-1929 Gelişmeleri, Silahsızlanma meselesi | |
6 | 1929-39 arasındaki siyasi gelişmeler | |
7 | II. Dünya Savaşı öncesi dünyanın genel durumu, İtalya’da faşizm, Almanya’da Nasyonal sosyalizm ve sonuçları | |
8 | II. Dünya Savaşı cepheleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Avrupa’da Sovyet yayılması, Savaş sırasında yapılan konferanslar ve sonuçları | |
11 | Savaşın sona ermesi ve yapılan anlaşmalar ve savaşın sonuçları | |
12 | Nato ve Varşova paktlarının kuruluşu | |
13 | II. Dünya Savaşı’ndan sonra Orta Doğu gelişmeleri | |
14 | 1950-1960 Dünya’daki siyasi gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi; Tahsil Ünal, Siyasi Tarih Baskın Oral, Siyasi Tarih |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fransız ihtilali ve sonuçlarını kavrar | |||||||||||
2 | Avrupa’da bu sırada ortaya çıkan fikir akımlarının genel özelliklerini ayırt eder | |||||||||||
3 | 20. yüzyılda sömürgecilik ile ilgili gelişmeleri anlatır | |||||||||||
4 | I. Dünya Savaşı öncesi Avrupa ve Dünya’daki genel durumu kavrar | |||||||||||
5 | I. Dünya Savaşı öncesinde ve sonrasında yaşanan gelişmeleri değerlendirir | |||||||||||
6 | Savaş sonrası gelişmeler ve II. Dünya Savaşı’na kadarki dönemi karşılaştırır | |||||||||||
7 | II. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumunu kavrar | |||||||||||
8 | II. Dünya Savaşı sırasında açılan cepheleri açıklar | |||||||||||
9 | Savaş sırasındaki konferanslar savaş sonrasındaki anlaşmaları karşılaştırır | |||||||||||
10 | Nato ve Varşova Paktlarının kurulmasını sebep olan gelişmeleri kavrar | |||||||||||
11 | Savaş sonrası orta doğudaki gelişmeleri değerlendirir | |||||||||||
12 | 1950-60 arası dünyadaki siyasî gelişmeleri yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |