Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Roma Tarihi | TAR 294 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | En eski devirlerden Bati Roma İmparatorluğu´nun yıkıldığı M.S. 476 yılına kadar Roma Tarihi´nin ve Latin Uygarlığı´nın genel hatlarıyla öğrenilmesini sağlamak |
Dersin İçeriği | En eski devirlerden Bati Roma İmparatorluğu´nun yıkıldığı M.S. 476 yılına kadar Roma Tarihi´nin ve Latin Uygarlığı´nın geçirdiği aşamalar ve gelişmeler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Roma Krallığı´nın kuruluşundan, İmparatorluğun yıkılışına kadar siyasi tarihinin evrelerini ve bunların özelliklerini açıklayabilirler. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
2 | Roma tarihine ve olayların geçtiği coğrafyasına ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Roma tarihi araştırmalarındaki problemleri tanımlayabilir ve bunlar üzerine yeni fikirler üretebilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
4 | Bu disiplinden kazandıklarını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Coğrafi Koşullar, İtalya´nın Erken Devirleri, Etrüskler | |
2 | Roma´da Krallık Dönemi | |
3 | Roma Cumhuriyeti´nin Kurulmasından Roma-İtalya Konfederasyonu´nun Kuruluşuna Kadar | |
4 | Roma´nın Batı Akdeniz Hakimiyeti ve Savaşlar | |
5 | Roma´nın Doğu Akdeniz Hakimiyeti ve Savaşlar | |
6 | Roma´da İç Savaşlar Dönemi | |
7 | Senatus´un ve Roma Cumhuriyeti´nin Yıkılışı, İmparatorluk Yönetimi´ne Geçiş | |
8 | Roma Cumhuriyet Dönemi´nde Anadolu, Mithridates Savaşları ve Eyaletlerin Kuruluşu | |
9 | ARASINAV | |
10 | Roma İmparatorluk Dönemi: Principatus Dönemi´nin Önemli Gelişmelerine Toplu Bakış | |
11 | Roma İmparatorluk Dönemi: Dominatus Dönemi´nin Önemli Gelişmelerine Toplu Bakış | |
12 | Roma İmparatorluk Dönemi Sosyo-Ekonomik Koşullar | |
13 | Roma İmparatorluk Dönemi Dinsel İnanışları: Pagan Dinler, Hıristiyanlık ve Roma İmparatorluk Kültü | |
14 | Roma İmparatorluğu´nun İkiye Ayrılması, Batı Roma İmparatorluğu´nun Yıkılması ve Doğu Roma İmparatorluğu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları | Eutropius, Roma Tarihinin Özeti. Çev. Ç. Menzilcioğlu. Gaius Suetonius Tranquillus, On İki Caesar'ın Yaşamı. Çev. F. Telatar-G. Özaktürk. Ankara 2008 M. Beard, On İki Caesar. Antik Dünyadan Modern Dünyaya İktidar İmgeleri. Kronik 2023. A. Goldsworthy, Caesar. Türkiye İş Bankası Yayınları. Çev. E. Kurtluoğlu A. Goldsworthy, Augustus. Roma'nın İlk İmparatoru. Çev. S. Özgüler W. Eck, Augustus Dönemi. Doruk 2020. Çev. D. B. Tokbudak Halil Demircioğlu, Roma Tarihi, I. Cilt, Ankara 1998 (Türk Tarih Kurumu Yayınları) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Roma Krallığı´nın kuruluşundan, İmparatorluğun yıkılışına kadar siyasi tarihinin evrelerini ve bunların özelliklerini açıklayabilirler. | |||||||||||
2 | Roma tarihine ve olayların geçtiği coğrafyasına ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar. | |||||||||||
3 | Roma tarihi araştırmalarındaki problemleri tanımlayabilir ve bunlar üzerine yeni fikirler üretebilirler. | |||||||||||
4 | Bu disiplinden kazandıklarını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |