Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Yönetim Tarihi | TAR 474 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | YOK |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı devletindeki yenilik hareketleri, ülke yönetimi, gayrimüslimlerin yönetimi, Türkiye Cumhuriyeti’nin ülke yönetim anlayışı hakkında ayrıntılı bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Osmanlı devletinin yönetim anlayışı, Tanzimat, Islahat ve Meşrutiyet dönemlerindeki yönetim anlayışları, gayrimüslimlerin yönetimi, azınlıklar problemi, Türkiye Cumhuriyeti’nin ülke yönetimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Yönetim Tarihi ile ilgili kaynakları listeler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Osmanlı dönemindeki yenilik hareketlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Tanzimat, Islahat ve Meşrutiyet Dönemlerinde Osmanlı ülke yönetimini yorumlar | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Osmanlı Devleti’nin gayrimüslimlerin yönetimini aktarır | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Ermeni Sorunu ile Rum Pontus faaliyetlerini ayırt eder | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Türkiye Cumhuriyeti’nin yönetim anlayışını analiz eder | Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaklar ve ders içeriğinin tahlili | |
2 | Osmanlı devletinde yenilik hareketleri | |
3 | Tanzimat ve Sultan Abdülmecid dönemi ülke yönetimi | |
4 | Sultan Abdülhamid dönemi ülke yönetimi | |
5 | Meşrutiyet ve ülke yönetimi | |
6 | II. Meşrutiyetin Osmanlı ülke yönetimine getirdiği yenilikler | |
7 | İttihat ve Terakki’nin ülke yönetim politikaları | |
8 | Osmanlı devletinde gayri-müslimlerin yönetimi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Ermeni sonunun ortaya çıkması ve sonuçları | |
11 | Rum Pontus faaliyetleri ve sonuçları | |
12 | Günümüzde azınlıklar problemi | |
13 | Türkiye Cumhuriyeti ülke yönetimi anlayışı | |
14 | Sonuç ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Musa Çadırcı, “Tanzimat’tan Cumhuriyete Ülke Yönetimi”, Türkiye Ansiklopedisi, İletişim Yayınları. DİA İslam Ansiklopedisi, Abdülmecid Maddesi, İslam Ansiklopedisi, Padişah Maddesi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Yönetim Tarihi ile ilgili kaynakları listeler | |||||||||||
2 | Osmanlı dönemindeki yenilik hareketlerini kavrar | |||||||||||
3 | Tanzimat, Islahat ve Meşrutiyet Dönemlerinde Osmanlı ülke yönetimini yorumlar | |||||||||||
4 | Osmanlı Devleti’nin gayrimüslimlerin yönetimini aktarır | |||||||||||
5 | Ermeni Sorunu ile Rum Pontus faaliyetlerini ayırt eder | |||||||||||
6 | Türkiye Cumhuriyeti’nin yönetim anlayışını analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |