Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Latinceye Giriş SAN 441 7 3 + 1 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU,
Dersin Yardımcıları

 

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Latincenin temel özelliklerini, alfabe, kelime dağarcığı, cümle bilgisi konularında dersin içeriğinde belirtilen konu başlıkları çerçevesinde bilgilendirerek basitleştirilmiş Latince cümle ve metinlerden Latinceden çeviri yapabilme becerisini kazandırmak

Dersin İçeriği

Latincenin tarihçesi, Latin alfabesi ve Latincenin ses bilgisi, biçim bilgisi, cümle bilgisi, çeviri teknikleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Latincenin temel özelliklerini tanır Anlatım,
2 Latince yazıları okur Anlatım,
3 Metin çeşitleri arasında bağlantı kurar Anlatım,
4 Konuyla ilgili araştırma planı önerir Anlatım,
5 Batı kültürünün temeli olan Latinceyi diğer dillerden ayırt eder Anlatım,
6 Latince metinleri çözümlemenin sanat tarihi açısından önemini kavrar Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Latincenin Tarihsel Gelişimi
3 Zamanlar(Praesens)
4 Sıfatlar I
5 Nomen Substantivum II
6 Zamanlar(Imperfectum)
7 Nomen Substantivum III
8 Sıfatlar II-III
9 Vize (Ara Sınav)
10 Zamanlar(Futurum Simplex)
11 Zamanlar(Perfectum)
12 Zamanlar(Plusquamperfectum
13 Nomen Substantivum(IV)
14 Zamirler
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim elemanı tarafından verilecektir.

Ders Kaynakları

 Frederic M. Wheelock, Richard A. Lafleur, Wheelock's Latin, USA: Harper, 2005 - F. Zeki Perek, Tercümeli Latince Gramer I-II - Filiz Öktem, Uygulamalı Latin Dili, İstanbul: Multilingual, 2006 - Sina Kabaağaç, Erdal Alova, Latince Türkçe Sözlük, İstanbul: Sosyal Yayınlar, 1995 - Bedia Demiriş, Latince Fiil Çekimleri, İstanbul: TB Yayıncılık, 2009 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. X
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. X
3 Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir X
4 Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. X
5 Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. X
6 Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. X
7 Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. X
8 Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. X
9 Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. X
10 Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. X
11 Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Latincenin temel özelliklerini tanır 5
2 Latince yazıları okur 5
3 Metin çeşitleri arasında bağlantı kurar 5
4 Konuyla ilgili araştırma planı önerir 5
5 Batı kültürünün temeli olan Latinceyi diğer dillerden ayırt eder 5
6 Latince metinleri çözümlemenin sanat tarihi açısından önemini kavrar 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 100
Toplam 160
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 7 14
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 7 14
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 268
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,72
Dersin AKTS Kredisi 5