Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mitoloji ve İkonografi | SAN 199 | 1 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | AntikYunan Mitolojisinin kozmolojisinin, tanrılar ve tanrıçalar, yarı tanrılar ile kahramanlarının tanıtılması dersin ana hedeflerinden birisidir. Diğer önemli amaç ise Hristiyan teolojisinin tanıtılarak Bizans ve Avrupa resim sanatında sıklıkla karşılaşılan tasvirlerin ikonografik yorumlarının öğretilmesidir. Böylelikle öğrenciler öğrenim hayatları ve sonrasında alan çalışmalarında sıklıkla kullanacakları bir beceri kazandırılması hedeflenir. |
Dersin İçeriği | Antik Yunan Kozmolojisi / Tanrı ve Tanrıçaların Ortaya Çıkışı / Tanrı ve Tanrıçaların Tasvirleri / Yunan Kahramanları / Troya / Hristiyan Teolojisi / İsa Peygamberin Hayatının Tasvirleri ana başlıkları altında ders içerikleri ve akışı kurgulanmıştır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mitolojinin ve İkonografinin tanımını yapar ve yöntemini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
2 | Mitoloji ve İkonografi ile ilgili bilimsel yayınları tanır | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Yunan ve Roma Mitolojisi ile Eski ve Yeni Ahitteki konuları Batı resmiyle ilişkilendirir | Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Eserleri ikonografik olarak yorumlamayı öğrenir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Anlatım, | |
5 | Eserleri bilimsel yöntemle sınıflandırır | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Yunan ve Roma Mitolojisindeki kahramanlar ile Eski ve Yeni Ahitteki peygamberleri tanır | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mitoloji ve İkonografiye giriş ve kaynaklar | |
2 | Mitoloji ve İkonografinin sanat tarihinde yöntem olarak kullanılması | |
3 | Yunan ve Roma mitolojisinde evrenin yaradılışı | |
4 | I. ve II. Tanrılar Kuşağı | |
5 | Olimposlu Tanrı ve Tanrıçalar | |
6 | Gök, su, toprak, kader Tanrıları | |
7 | Orman, Rüzgar, Sağlık Tanrıları | |
8 | Troya Savaşı ve Bölgesel Kahramanlar | |
9 | Ara sınav | |
10 | Eski Ahit'e göre Dünya'nın ve insanın yaratılışı | |
11 | Eski Ahit Peygamberleri | |
12 | Yeni Ahit'e göre Meryem'in Hayatı | |
13 | Yeni Ahit'e göre İsa'nın Hayatı | |
14 | Vaftizci Yahya ve Havariler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin hocası tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | Cömert, B., (1999),Mitoloji ve İkonografi, Ankara. Eski ve Yeni Ahit Uşun Tükel, Serap Yüzgüzeller Arsal (2014), Sözden İmgeye Batı Sanatında İkonografi, İstanbul. E. Panofsky (2014), İkonoloji Araştırmaları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mitolojinin ve İkonografinin tanımını yapar ve yöntemini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
2 | Mitoloji ve İkonografi ile ilgili bilimsel yayınları tanır | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
3 | Yunan ve Roma Mitolojisi ile Eski ve Yeni Ahitteki konuları Batı resmiyle ilişkilendirir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | Eserleri ikonografik olarak yorumlamayı öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
5 | Eserleri bilimsel yöntemle sınıflandırır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
6 | Yunan ve Roma Mitolojisindeki kahramanlar ile Eski ve Yeni Ahitteki peygamberleri tanır | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
2. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |