Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi Medreseleri | SAN 433 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Anadolu Selçuklu Mimarisi |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERKAN ATAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi’nde inşa edilmiş hanları mimari ve süsleme özellikleri açısından ayrıntılı bir şekilde öğrencilere anlatmak. |
Dersin İçeriği | Anadolu Selçuklu döneminin tanımı, tarihi coğrafyası ve kurulan ilk beyliklerden itibaren ortaya konan han örneklerinin plan tipleri, gelişimi kullanılan malzeme ve teknikler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konu ile ilgili yapılan araştırmalara hakim olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Anadolu'da Selçuklu dönemi medreselerinin plan tiplerini tanır. | Anlatım, | |
3 | Anadolu'da Selçuklu dönemi medreselerinin yapılış amaçlarını kavrar. | Anlatım, | |
4 | Anadolu Selçuklu dönemi medreselerin eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Beylikler dönemi hanlarının plan, mimari ve süsleme özelliklerini tanır. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konu hakkında yapılan temel araştırma ve yayınları açıklar | |
2 | Hanın tanımı ve tarihçesi | |
3 | Anadolu’da kervan yolları ve kervansaray mimarisi | |
4 | Anadolu Selçuklu dönemi kervansaraylarının ilk örnekleri | |
5 | Plan tipleri: Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları (açık) | |
6 | Plan tipleri: Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları (açık) | |
7 | Plan tipleri: Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları (kapalı) | |
8 | Sınav | |
9 | Plan tipleri: Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları (kapalı) | |
10 | Plan tipleri: Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları (eş odaklı) | |
11 | Plan tipleri: Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları (eş odaklı) | |
12 | Beylikler Dönemi açık avlulu Medreseleri | |
13 | Beylikler Dönemi Kervansarayları | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ASLANAPA, O., Yüzyıllar Boyunca Türk Sanatı (14. Yüzyıl), Ankara, 1997. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Konu ile ilgili yapılan araştırmalara hakim olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Anadolu'da Selçuklu dönemi medreselerinin plan tiplerini tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Anadolu'da Selçuklu dönemi medreselerinin yapılış amaçlarını kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Anadolu Selçuklu dönemi medreselerin eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Beylikler dönemi hanlarının plan, mimari ve süsleme özelliklerini tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |