Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Köşk ve Kasırları | SAN 444 | 8 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders kapsamında Osmanlı sivil mimarisinin unsurlarından olan köşk ve kasırların tarihi süreçte plan, mimari ve süsleme unsurları bakımından bazı değişiklikler geçirmesi konusunda durulması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Osmanlı döneminde inşa edilen köşk ve kasırlar öncelikle plan ve süsleme yönünden incelenecektir. Aynı zamanda bu yapıların sivil mimari içerisindeki yerleri ve Osmanlı kültürüne olan katkıları anlatılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konunun sınırlarını çizer ve daha önce yapılan araştırmalar hakkında söz sahibi olur | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
2 | Köşk ve kasır mimarisi üzerinden farklı mimari üslupları yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Osmanlı Köşk ve kasır mimarisinin farklı yönlerini başlangıcından 19.yy.´ın sonuna kadar tanıtır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | İstanbul´da günümüze kadar gelen ve gelemeyen köşk ve kasırlardan örnekler verip değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Sivil mimarlık terminolojisine hakim olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | Konusu hakkında araştırma önerisi sunar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı ve sınırları, konu ile ilgili kaynakların değerlendirilmesi | |
2 | Genel hatlarıyla kasır ve köşk mimarisinin tanımlanması | |
3 | Osmanlı Köşk mimarisinden örnekler | |
4 | Osmanlı Köşk mimarisinden örnekler | |
5 | Osmanlı Köşk mimarisinden örnekler | |
6 | Osmanlı Kasır mimarisinden örnekler | |
7 | Osmanlı Kasır mimarisinden örnekler | |
8 | Osmanlı Kasır mimarisinden örnekler | |
9 | Osmanlı Kasır mimarisinden örnekler | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Kasır ve köşklerdeki mimarlık ve kültürel değişimi değerlendirilmesi | |
12 | Modernleşme ve üslup açısından değerlendirme | |
13 | Modernleşme ve üslup açısından değerlendirme | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | Eldem, Sedat H., Köşkler ve Kasırlar I-II, İstanbul 1974. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | ||||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Konunun sınırlarını çizer ve daha önce yapılan araştırmalar hakkında söz sahibi olur | 5 | 5 | |||||||||
2 | Köşk ve kasır mimarisi üzerinden farklı mimari üslupları yorumlar | 5 | 5 | |||||||||
3 | Osmanlı Köşk ve kasır mimarisinin farklı yönlerini başlangıcından 19.yy.´ın sonuna kadar tanıtır | 5 | 5 | |||||||||
4 | İstanbul´da günümüze kadar gelen ve gelemeyen köşk ve kasırlardan örnekler verip değerlendirir | 5 | 5 | |||||||||
5 | Sivil mimarlık terminolojisine hakim olur | 5 | 5 | |||||||||
6 | Konusu hakkında araştırma önerisi sunar | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 35 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ödev | 1 | 13 | 13 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |