Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Türk Sanatı | SAN 404 | 8 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Mert AĞAOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Cumhuriyet dönemi Türk sanatını ve dönemin sanatçılarını öğretmeyi, çağdaşı kültürlerle etkileşimleri değerlendirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Cumhuriyet dönemi resim, heykel ve mimarisi, üsluplar, sanatçılar ve eserleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Cumhuriyet dönemi sanatının kaynaklarını tanır | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | Cumhuriyet dönemi mimarisinin sorunlarını tartışır | Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | |
3 | Cumhuriyet dönemi resim sanatını çağdaşlarıyla karşılaştırırr | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Cumhuriyet dönemi heykel sanatının gelişimini kavrar | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
5 | Yabancı -yerli mimar sorununu irdeler | Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
6 | Çağdaş kültürlerle etkileşimi yorumlar | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş Türk Sanatına Giriş: Kaynaklar | |
2 | Sanayi-i Nefise Mektebi ve Asker Ressamlar | |
3 | Osmanlı Ressamlar Cemiyeti ve Şişli Atölyesi | |
4 | I. Ulusal Mimarlık Akımı | |
5 | II. Ulusal Mimarlık Akımı | |
6 | Anıt Heykeller | |
7 | Müstakiller | |
8 | D Grubu | |
9 | Ara sınav | |
10 | Cumhuriyet dönemi mimarisinde 1950'ler ve sonrası | |
11 | Cumhuriyet Dönemi Heykel Sanatı | |
12 | Türk Resminde Gruplar: Yeniler, Onlar ve Siyah Kalem | |
13 | Çağdaş Türk sanatının sorunları | |
14 | Çağdaş kültürlerle etkileşim ve yansımaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin hocası tarafından verilecektir |
Ders Kaynakları | ALSAÇ, Üstün; (1976). Türkiyedeki Mimarlık Düşüncesinin |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Cumhuriyet dönemi sanatının kaynaklarını tanır | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
2 | Cumhuriyet dönemi mimarisinin sorunlarını tartışır | |||||||||||
3 | Cumhuriyet dönemi resim sanatını çağdaşlarıyla karşılaştırırr | |||||||||||
4 | Cumhuriyet dönemi heykel sanatının gelişimini kavrar | |||||||||||
5 | Yabancı -yerli mimar sorununu irdeler | |||||||||||
6 | Çağdaş kültürlerle etkileşimi yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 35 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |